Gäst Postad 4 April , 2012 Vi försöker klura ut vilket typsnitt detta är men firman som skall göra jobbet med dekalerna kan inte hitta typsnittet utan gav uppdraget tillbaka till oss. Har kollat igenom alla typsnitt i Word men det är ju helt hopplöst. Kanske någon här är typsnittsnörd (det där sista skrivet med hjärta) Mvh/Danne Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 387 Postad 4 April , 2012 Ser rätt mycket ut som Times New Roman. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hasse_O 28 Postad 4 April , 2012 Det kanske är så enkelt, så det är det typsnitt man använder varje dag, Times New Roman Kollade några till som ligger nära. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 5 April , 2012 Precis vad jag tyckte från början men det stämmer inte. Bäst ser man det på A:ets snedkant i sin ovandel samt R:ets högra del. Håller med om att likheten finns där men som sagt var, nära skjuter ingen hare. Tack för er input! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 751 Postad 5 April , 2012 Får man fråga varför det är SÅ viktigt med typsnittet? Duger det inte med något som de flesta inte skulle se någon skillnad på, och ingen i hela världen skulle se skillnad på på lite avstånd? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stan 70 Postad 5 April , 2012 Köpte av www.lrdesign.se för några år sen. De hade massor av typsnitt om jag kommer ihåg rätt. Du kanske hittar nåt där. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
No_jah 452 Postad 5 April , 2012 Jag tycker det påinner mycket on typsnittet Constantia, fet stil. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 5 April , 2012 Hej Stan! Lite roligt men det är just LR Design i Lund som inte hittar typsnittet, världen är bra liten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 5 April , 2012 Det får man självklart. Idag sitter namnet bara i aktern och vi ska sätta det också på sidorna och av den anledningen vill vi ha samma typsnitt och samma färg. Tänkt som ett lätt projekt men... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
No_jah 452 Postad 5 April , 2012 Om du går till en professionell skyltmakare tycker jag det borde räcka att du har ett foto på din namnskylt för att dom skall kunna vektorisera texten i den bilden. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 387 Postad 5 April , 2012 I så fall... Jag hade kört närmast möjliga och ingen hade garanterat sett skillninaden när det inte sitter bredvid varandra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
K_Haddock 47 Postad 5 April , 2012 Tyvärr går jag bet på den, ser ut som en custom-variant av Caslon/Baskerville-typ men kan inte hitta någon som matchar den exakt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 6 April , 2012 Tack för all hjälp! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser