Gå till innehåll
lördag 04 maj 2024
AntonHelmers

Sjukaste ni sett?

Rekommendera Poster

Många liksom jag måste ju ha sett roliga/sjuka saker ute på haven. Låt höra vad ni sett! Själv såg jag en Buster RS med en Mercury 150hk RAK 6:a i Waxholm i sommras.. :) Själv har jag en likadan med 40hk. (Blå-skylten tillåter 40hk) Nån annan som sett överdrivet stora motorer på små båtar? Läste i en tidigare tråd, en finnsport 500 med 225hk! Hur tänker folk :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jimmy Lars Ser nästan ut som om den där översta båten med Merc 150 har plagierat min revoultionerande Katapult-trailer ..... :-D :-D :-D http://www.maringuiden.se/forum/;thread=23370 ... men hur vågar han stå med skuffen öppen! Tänk om fjäder-spärren släpper av misstag .... :-( då har han ju genast en amfibie-bil :-D ... och han med lång-riggen har ju klart juste läge vid punka på trailern ... bara att tilta till bottenläge och hissa hela ekipaget mvh // :x-mas: :-D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Mr Power

En mycket bra tråd på min ära... Äntligen fler än jag som förstått meningen med båtlivet...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kunde väl ha lagt ner lite mer tid på att fejka bilden... Men ett bra försök.. :x-mas:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är bara photoshop som ljuger :) Långriggen som Tule lagt in måste vara en riktig raritet ... nedersta delen av riggen vid propellern är vriden 45 grader mot övriga riggen och motorhuset! Kanske är någon specialkontruktion för att motverka motorns enorma vridmoment ... :-D :-D :-D mvh // :x-mas:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ok inte helt riktig ärlig bild inte ens Steve blev imponerad. Däremot så finns det värre än jag trodde var möjligt. Var då? Jo i USA. Var annars kan man komma på idén med en kompressormatad V8 i en liten båt. Kika gärna på båtarna här http://www.kdba.net/hot_boats.htm Ett exempel via bilden här mvh Roland

post-4060-1394234320,5933_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Andra båten, är det en Delta? Eller kanske en Crescent 53? Det är ju en V6, nån som vet hur stor den är?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finner sådana här trådar enormt underhållande så jag väcker denna till liv. Bidrar med en Örnvik 535 (se länk nedan) - och ja, jag vet att denna båt (liksom exempelvis Fjordlingen) går att belasta med stora motorer. Men 200 hästkrafter och 58 knop i en drygt fem meter lång båt? Inte säker på att jag skulle våga åka med... [LINK]www.blocket.se/view/5194722.htm?caller=shl_s&l=0&c=1&city=0[/LINK]

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

en tråd som verkligen har förgyllt en i många dagar det är steves tråd :-) oerhört rolig. kan läsa den om och om ige :-D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Wille

Kan väl inte betraktas som snipa då den inte är rund i aktern? Men liten var den. /Wille

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

oj. förlåt! Här kommer en bild till...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag brukade leda ligan med den här.... 300 hkr V8 på en Argo cat 19.

post-8133-1394234404,5517_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag skulle vilja kalla den där lilla skapelsen ovan för en julle. hade den vart rund i häcken så hade jag kallat den snipa :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Verkar som den här har några kusar mer än det var tänkt från början...

post-4625-1394234404,6768_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu är det här inte en båt, men jag antar att det är så här det kan bli om man inte ventilerar motorrummet innan start...

post-4625-1394234404,7122_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Åhh det är lugnt! Ser ju ut som en fin kontrollerad feltändning på en 20 hästars lätt belastad snurra!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fasen vilka brutala båtar! [LINK]www.bulletowners.com/OWNERMAIN.htm[/LINK] Håll tillgodo!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det var gryma båtar. Lagom att ha på släp efter :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hehe ;) roliga grejor ni har här! Ja har en liten 3meters båt som vi normalt brukar ha en 2hästare på, men men ja och min polare ville ha lite spänning så vi satte på gamla 10hästaren ;) Vi startar glider ut lite försiktigt och drar på gas. Den sticker som ett spjut kränger till några gånger, gör en tvär giiiir! det knakar till i akterspegeln och motorn flyger i vattnet!! haha vi fick faktist upp motorn sen Och den funkar än! ;) ha en trevlig sommar alla!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring

vadå båt??

post-7676-1394234404,9362_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ok ska vi snacka extrema båtar...den här har två turbinmotorer kopplade till Mercury drev....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, eller denna, 118 fot, 3gasturbiner och 16800HK, 60knop och tanken rymmer 22000liter 6 meters gummibåt ingår och finns under en lucka i fören. Lyfts ned med kran. Köp på www.wally.com Meddela mig när ni köpt en så att jag kan få provköra..

post-4587-1394234406,2103_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...