RillE 8 Postad 6 September , 2011 Hej Jag hittade en Suzuki 3,5hp i ladan på landet som jag tänkte sparka igång. När jag skruvade isär förgasaren så var den full med vita kristaller från gammal bensin så det gorde jag rent soppa pumpen så nu har jag fått igång den,men,Den funkar inte på låga varv,full gas inga problem så fort jag sänker gasen så vill den stanna kan hålla den i liv med choken en liten stund. Vad är problemet tror ni?Blir inte riktigt klok på den. RillE Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
henriknil 42 Postad 7 September , 2011 Hej Kontrollera om det finns ett eller två små hål på sidan om insugshålet i förgasaren. De hålen är till för att leda luft och bränsle på tomgången/låga varv, förmodligen har du stopp där. Du kan prova blåsa genom en stump 3mm bränsleslang med bara munnen, det brukar gå bra. Det ska gå ganska lått att blåsa i hålen. Om det är det som är felet så kommer motorn att gå bra sen. Henrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 502 Postad 7 September , 2011 Om det inte hjälper att röra blandninsskruven så är tomgångskretsen säkert igen satt av skit. Gör rent förgasaren igen. Ta bort blandningsskruven, men räkna först antalet varv tills den är lätt bottnad och ställ in den lika efter rengöring. Finns förgasarrengöring, svårt att få tag i på macken. men Bräckleen (stavning?) lär funka lika bra. Helst ultraljudstvätt annars med tryckluft. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RillE 8 Postad 7 September , 2011 Tack för det. Det blir att ta loss fuggen igen alltså och pilla vidare :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser