Jump to content
Friday 10 July 2020

henriknil

Medlemmar
  • Content Count

    364
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

32 Expert

About henriknil

  • Rank
    Kommendör

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Tack, ska kolla länkarna
  2. Ja, det är en ny cdi-box, den trasiga demonterades för 4 år sedan och vi saknar uppgifter om kablarna på bilden.
  3. Det återstår 3 st kablar innan detta är färdigt. Behöver vägledning till att koppla in dessa. Hoppas på svar.
  4. 41a tillverkades 88 och 89 41b 89 till 93
  5. Enligt detta diagram så är självurladdningen vid 10 minusgrader ca 0,5 procent och ökar till 1 procent vid 5 plusgrader. Är då batteriet fullt laddat, urkopplat och står i båten utomhus i säg 7 månader så är det ingen stor förlust som kan uppstå, förmodligen mellan 4 till 7 procent.
  6. Tickar pumpen om du tickar med anslutningen-elkabeln då?
  7. Ja, men bra i allafall, då har du ju en plan, hoppas det ordnar sig.
  8. Jag skickar detta som jag har behövt göra 2 ggr på min eberspächer, det är inte alls komplicerat med den modellen, utan att veta så tror jag nog att det är något liknande på webaston. Henrik
  9. Om det kommer vit rök kan det vara så att det inte kommer till syre/luft i kammaren där glödstiftet sitter, då värms dieseln upp och kokar så att det blir en vit rök som kommer ur avgasröret. Kan du kolla om det finns något litet lufthål som har kleggat igen i anslutning till glödstiftet. Det kan vara det som är ditt problem. Hålet är förmodligen bara nån mm stort, det behövs luft där för att det ska kunna tändas en låga.
  10. Kommer det nån rök ur avgasröret till värmaren vid startförsöken
  11. Kolla upp så du verkligen får exakt den gänga som det ska vara, det är förmodligen en konisk gänga, den tätar helt utan att du använder gängtejp eller nåt sånt. Inte bra med en rak gänga då. Henrik
  12. Vad händer vid 2500rpm, ökar varven på motorn men inte på proppeĺleraxeln samt ett missljud också, eller hur menar du? I så fall har det inget med spridarna att göra. .
  13. Jag har ett sånt här och det sitter monterat högre än bränsletanken ( jag behöver inte stänga av någon bränslekran) så det är bara att skruva av locket för filterbyte, och det behöver inte luftas efter att man bytt ut papperinsatsen, det är bara att skruva på locket igen.
  14. henriknil

    nimbus 26

    Ja, md21 på översta raden
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Du behöver som gäst även vara medveten om våra Terms of Use och GDPR policy Privacy Policy