Jump to content
Wednesday 28 October 2020

henriknil

Medlemmar
  • Content Count

    368
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

33 Expert

About henriknil

  • Rank
    Kommendör

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. henriknil

    Drevdamask

    Det kan inte ha varit lätt att komma åt muttrarna på insidan, går det att kränga gummiduken över drevet utan att den går sönder.
  2. Inte skruven till förgasarna utan skruven som reglerar tändningen, sitter nära svänghjulet
  3. kan det vara stoppskruven till tändningsinställningen, den verkar vara väldigt långt inskruvad, tändningen kanske då blir för högt ställd när den borde vara lägre för att orka få igång motorvarven när växeln är i, jag har haft ett liknande fel på grund av detta på min dt85, Ställskruven på min dt85 sticker inte alls ut så långt som på din motor. Henrik
  4. Jag blev rekommenderad att köra min dieselvärmare med fotogen när den var svårstartad, rekommendationen kom från Eberspächer service, så du kan säkert köra på bränslet som du har i värmetanken. Jag hade dock inget fel på elektroniken utan det rykte bara ur avgasröret till värmaren och det behövdes flera försök till start innan den tände.
  5. Tack, ska kolla länkarna
  6. Ja, det är en ny cdi-box, den trasiga demonterades för 4 år sedan och vi saknar uppgifter om kablarna på bilden.
  7. Det återstår 3 st kablar innan detta är färdigt. Behöver vägledning till att koppla in dessa. Hoppas på svar.
  8. 41a tillverkades 88 och 89 41b 89 till 93
  9. Enligt detta diagram så är självurladdningen vid 10 minusgrader ca 0,5 procent och ökar till 1 procent vid 5 plusgrader. Är då batteriet fullt laddat, urkopplat och står i båten utomhus i säg 7 månader så är det ingen stor förlust som kan uppstå, förmodligen mellan 4 till 7 procent.
  10. Tickar pumpen om du tickar med anslutningen-elkabeln då?
  11. Ja, men bra i allafall, då har du ju en plan, hoppas det ordnar sig.
  12. Jag skickar detta som jag har behövt göra 2 ggr på min eberspächer, det är inte alls komplicerat med den modellen, utan att veta så tror jag nog att det är något liknande på webaston. Henrik
  13. Om det kommer vit rök kan det vara så att det inte kommer till syre/luft i kammaren där glödstiftet sitter, då värms dieseln upp och kokar så att det blir en vit rök som kommer ur avgasröret. Kan du kolla om det finns något litet lufthål som har kleggat igen i anslutning till glödstiftet. Det kan vara det som är ditt problem. Hålet är förmodligen bara nån mm stort, det behövs luft där för att det ska kunna tändas en låga.
  14. Kommer det nån rök ur avgasröret till värmaren vid startförsöken
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. Du behöver som gäst även vara medveten om våra Terms of Use och GDPR policy Privacy Policy