Gå till innehåll
onsdag 08 maj 2024
jan_af_lisoe

KAMPANJER & ERBJUDANDEN från SeaSea

Rekommendera Poster

Går man in på SeaSeas hemsida idag, så kan man hitta några 'spännade 'erbjudanden under FLER KAMPANJER & ERBJUDANDEN, bl.a denna:

ArtNr:  48701    
 www.seasea.se/Inredning/Toalet...
Unik konstruktion med treläges handpump. I läge...
Pris: 2 350:-   Ord.pris: 2 295:-

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tycker de är jättetrevliga på SeaSea.... men ibland blir det lite fel.

Då ska jag tipsa om ett bättre deal:

BILTEMA säljer en eltoalett för 995:- ord pris 2995.- Stor täckt porslinsgrej att sitta på.

Jag åkte dit och tittade. Sedan åkte jag till SeaSea för att kolla deras toalett, ord pris 3995.-

Kan inte uttala mig om pumpen är samma. Kanske inte... svårt att avgöra...
men jag tror faktiskt att resten är samma.... så då får man byta pump när den lägger av?
Kontrollknappen var mycket enklare också. Den kostar lös 445:- hos SeaSea.
 

Skynda fynda, det var bara några kvar ( Gustavsberg ) Men de kanske tar postorder?
Köpte jag? Det kan du ge dig den på....  Men kom ihåg att porslin är tungt! > 25 kg...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det jag menade när jag startade denna tråd är att Kampanjpriset är 55:- HÖGRE än ordinarie pris.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

SeaSea har jag slutat handla på för länge sedan då de har medarbetare som tyvärr inte kan något om båttillbehörsbranchen.

Speciellt i gbg så kan de knappt svara på de enklaste frågorna om något.
Bara massa ungdomar som butiksmedarbetare som inte lärt sig något än.

Jag vet att jag inte är ensam om att tycka detta.



Senast ändrad av Slutlekt | 08 februari 2011 | 12:58

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du är absolut inte ensam om att tycka detta, bägge butikerna i Göteborg saknar servicen man kan kräva, ligger ljusår ifrån övriga aktörer.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Håller inte med.

Har alltid blivit proffsigt bemött och fått bra service.

SeaSea skiljer sej inte från andra handlare i Göteborg.

post-571-1394236609,28_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag kan handla på Seasea om jag vet vad jag ska ha eller om det är en vardag med ordinare personal. Värsta bemötandet fick frugan och jag på Seasea i Sätra där de två som satt i kassan satt och tittade på tv. Efter en längre stund frågade vi om programmet var bra. Noll kunskap hade de dessutom.

Allra bäst tycker jag Båtaccenten är där alla ställer upp för kunderna. Priserna överlag kanske inte är de lägsta men kunskapen är stor.

Köpte en Garmin 720 för under 10.000:- av dem och såg nu att Garmin 600 AIS säljs för 8995:-

Seasea begär 11490:- för Garmin 600 AIS 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Seasea har ju prisgaranti på Garmin så varför inte åka dit och få ytterliggare 10%

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tyvärr har de inte Prisgaranti när det gäller webbutiker, enbart fysiska butiker.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Men om man är medlem så får man TRE års produktgaranti, utan kostnad.
Jag tror SEASEA är ensamma om att erbjuda detta.

Personligen tycker jag de är kunniga och hjälpsamma men såklart, räknar mig numera som en ganska kunnig kund själv... då frågar jag kanske inte så mycket. Roligare fråga här på forumet!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Alla produkter som säljs i Sverige har 3 års garanti, men efter 2 år ska du kunna bevisa att det inte är du som orsakat felet.

Så att de är ensamma om att ha 3år är fel, Alla har 3 år.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nop.

En garanti innebär att säljaren ansvarar för att varan fungerar och behåller kvaliteten under en viss tid. Det är alltid frivilligt för säljaren att lämna garantier     bmbh   

http://www.konsumentverket.se/sv/Lag-ratt/Din-ratt-som-konsument/Garanti/ 

 

 

Såg att SeaSea har öppnat en ny butik i Haninge granne med Yamahacenter

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Åkte förbi SeaSea i Haninge idag och de har bara smygöppnat. Invigning kommer senare med jippon. Själv blev jag idag med ytterligare ett ankare och en till Ankarolina att ha i fören.   

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

tänkte köpa en hoppilandpeke på seasea men jag hittar inte till att slutföra köp. kan man inte köpa saker från deras hemsida eller?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej, man kan inte det då de inte har en webshop. Nätsidan är bara en webkatalog.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

De resonerar väl som Biltema som har samma upplägg med enbart en webkatalog att antalet butiker i landet ska täcka och räcka. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jobbade på en elfirma några år. En av kunderna - en mycket ekonomisk företagare hade en märklig syn på prissättningar och rabatter.

Om ett jobb kostade 100 kr (det är länge sen) och man debiterade honom 100 kr och man inte gav honom någon rabatt brukade han klaga - ganska irriterad. Debiterade man honom i stället 200 kr för jobbet och gav honom 25% i rabatt sa han aldrig nåt. surprise

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Alltid lika roligt med rabatt...
När mina kunder frågar om rabatt säger jag att det finns utanför dörren. Att ordet rabatt har så mycket inflytande är imponerande:-)


 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...