Eken 5 Postad 18 April , 2009 Hej..Ska bottenmåla för första gången i livet och funderar på om det funkar att måla med vilken roller som helst eller behövs nån speciell? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bella440R 0 Postad 18 April , 2009 Så länge du inte målar med epoxi eller annan 2-komponent så funkar det med vilken som helst. Men kolla så de inte luddar bara. Bättre att ha en lite mindre då man kommer åt bättre om du har veck eller dylikt på botten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipp760 0 Postad 18 April , 2009 Mitt tips är Mohair roller eller motsvarande. Skumgummirollers brukar lösas upp av lösningsmedel och de långhåriga man målar väggar med ger för skrovlig yta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
inka508 1 Postad 18 April , 2009 Hej ! Rolla på bara. Se till bara att Du har rätt färg för Dina farvatten. Mvh Ingemar K Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eken 5 Postad 29 April , 2009 Inehåller bottenfärgen lösningsmedel? Mohair roller är väl det enda som funkar med lösningsmedels baserade färger vad ja vet.. De sa nämligen på radion häromdan att det funkade fint med skumgummi roller och det räckte att rolla ett lager och inte 2 som färg tillverkarna rekomenderar. Ett eller 2 lager mohair eller skumgummi roller vad säger ni? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jimsan 0 Postad 29 April , 2009 Testade en ny rulle i år till självpolerande färg , har tidigare kört med en tunn mohair rulle, men testade en lite brövre rulle med något tjockare ludd, rullen höll för två strykningar utan problem, dessutom har jag inte en droppe färg på mig. Med Mohair rollern brukar man få samma färg som båten. Mins dock inte vad den heter, men killen i färgbutiken hade ganska bra koll på vilken rulle som kan bära mycket färg utan att skvätta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eken 5 Postad 29 April , 2009 Tänkte också lägga på självpolerande färg... Blir färglagret tunt med mohair roller? Kanske ska satsa på nån annan..Vilken rekomenderas? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser