Gå till innehåll
måndag 06 juli 2026
Joche

Båt sjönk

Rekommendera Poster

Teoretisera kan man ju alltid göra i all oändlighet. :)

Kanske man kunde göra ett kap på båten om man finge tag på ägaren. Så sätter man i en motor från Kina hehehe

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sist jag kikade på den så var iallafall ena motorn urmonterad, så någon form av renovering pågick....(jag har svår att tro att någon plundrar/snor en motor)

M

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den var bärgad när jag gick förbi den för en stund sen. Hur den sjunkit kan man fundera på. Den har närmat sig botten under flera veckor. Antagligen något mindre läckage och ingen tilsyn....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fy katten vad sorgligt! En sådan Sea Ray vill ju jag ha!!!

Kan ju vara bälgar, genomföringar som stökat och läckt. Sorgligt med båtägare som skiter i att titta till pärlorna ibland...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det märks väl inte förränn det är för sent att båten är på väg neråt. Går då inte ägaren att få tag på så blir det väl så här tråkigt.

Men en rådig person och en länspump skulle ha grejat det innan det gått så här långt. Båten är väl låst förstås och ska man då bryta sig in? Blir man marodör eller hjälte är frågan? Skulle tro att man blir hjälte om man bräcker sig in och räddar båten.

Vad har hamnansvarig för syn på en sån här sak? Nån vill väl rädda t.ex vattnet från nedsmutsning. Kommunen har ju folk som borde vara vana vid en sån här sak.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Kalman

Båten kan vara stulen eller skumma affärer.

Men ägaren kan ha blivit sjuk eller annan förhinder.

Skillsmässa?

Det jag reagerar på att att polisen inte kontaktade ägaren tidigare.

Men när båten väl sjönk så skall han minsann underrättas för att städa upp vraket.

Eller vad tycker ni?

Kalman

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja man anser i alla fall att NGN kunde larmat ett tag innan. Om ett hus börjar brinna ringer man brandkåren, eller??? Fördjävl...!!! Rätt övertygad om att detta är ett typisk svenskt jantelagssyndrom, låt den sjunka, säkert ngn direktörstyp som få städa upp efter sig.... Hade detta hänt i Frankrike, Italien eller låt säga i Danmark, äsch i vilket annat land som helst, då hade ett flertal frivilliga ryckt in och hjälpt till innan det var för sent. Så tragiskt och egotrippat här!!! Nu blir det försäkringsbolaget som får ta den ekonomiska smällen på dryga miljonen vilket knappast sänker premierna. Saneringen om möjlig är knappast heller gratis.

Skärpning svensson!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...