Gå till innehåll
måndag 25 augusti 2025
Einarsson

Båttrailer.

Rekommendera Poster

Vi har en fundering på att kanske köpa varsin trailer ifrån usa, kan det vara lönsamt tro?

Riktigt dyrt här

Eller är det någon som har tipps på vart det står en bra trailer till en 30 fots 5 tons båt DC.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nackdelen med de amerikanska trailrarna är att båten ligger på längsgående reglar. Mao blir det näst intill omöjligt att bottenmåla m.m.

Mitt tips är att köpa balk och axeltappar och hjul på tex bonnet eller kellfri och svetsa ihop något själv eller leja någon. Behöver inte bli så dyrt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo tack...har en sån med längsgående reglar...väldigt bra tryckavlastning vid längre förvaring men har fortfarande inte kommit på nåt bra sätt för att tvätta och polera...

Hade jag inte fått med min så hade jag hellre kikat på en svensk lösning än att importera en dylik...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

De som importerar båtar från USA brukar köpa med en vagn, den underlättar ju hanteringen i samband med importen någor avsevärt.

Att endast importera en vagn tror jag blir kostsamt eftersom den tar mycket plats, fraktkostanden blir relativt sett mycket hög.

USA vagnarna har ju som tidigare nämts inga sidorullar utan balkar. Något som både strular till upptagning/sjösättning samt arbete under vattenlinjen.

Bygg själv eller kolla efter något begagnat är mitt tips.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja ,man kanske får rulla fram svetsen o hämta balk på skroten. Har kollat på några ras men de skall ha betalt som det vore en ferrari.

Senast ändrad av Einarsson | 26 november 2008 | 16:23

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hejsan!

Varför inte kolla på trailer i Tyskland..

En kompis till mig köpte en där förra året  som var 10-15 tusen billigare där.

Har för mig att det var en 3500 kg bomsad trailer för 25-30 tusen.

(Var extra lång i alla fall 11 meter)

Macke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bygg en själv om du har tillgång till svets. Dom flesta USA trailers går ändå ine att köra lagligt på svenska vägar.

Är inte så komplicerat, har byggt 2 stycken.

post-4082-1394235694,8774_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ja det blir nog att svetsa, kul att pilla lite. villka hjul har du? Hur grova balkar?

har kollat lite på militären som säljer ut ,finns massa objekt att börja skära i.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...