Rick_80_ 0 Postad söndag kl 14:58 (redigerade) Vet någon om det finns grabbräcken att köpa till en Yamarin 6110 som är av högre modellen? Vi har idag dom låga men skulle vilja ha dom andra höga. Om det ens är möjligt att byta? Se bilder. 😊 har försökt googla men hittar ingenting. Redigerad söndag kl 15:01 av Rick_80_ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mercury_44XS 282 Postad söndag kl 15:41 Hej Har för mig att det går att byta grabbräcke och att de har samma hålbild men kräver demontering av hela innertaket samt viss annan klädsel på insidan. Kontakta din närmsta Yamarin återförsäljare och kolla om det höga räcket fortfarande finns att köpa och helst fått hem det innan du börjar demontera inredningen. https://yamarin.com/sv/forsaljare Mvh Pär 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rick_80_ 0 Postad söndag kl 16:28 44 minuter sedan skrev Mercury_44XS: Hej Har för mig att det går att byta grabbräcke och att de har samma hålbild men kräver demontering av hela innertaket samt viss annan klädsel på insidan. Kontakta din närmsta Yamarin återförsäljare och kolla om det höga räcket fortfarande finns att köpa och helst fått hem det innan du börjar demontera inredningen. https://yamarin.com/sv/forsaljare Mvh Pär Hej! ja det ser ut att vara samma hålbild, ska kika med någon återförsäljare med får vi se. Det finns inga webbsidor med tex begagnade båttillbehör osv? Likt bildelsbasen? mvh Richard Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hybro 1 270 Postad söndag kl 18:07 (redigerade) Sånt bygger Du väl själv... Kräver dock lite eget engagemang, vilket inte är vanligt i dag. De flesta väljer i stället att betala, vad det än kostar.... - Då åker du till en Gymnasieskola och får det TIG-svetsat. Industriprogrammet. Kanhända elever i åk 3, och lärare begriper hur man böjer rostfria rör. Annars köper du färdiga rörkrökar. Lägger in mindre rör i skarven, så det finns att svetsa mot. Hur enkelt som helst. Lägg m a o rörstumpar inuti de rör du vill få svetsat. Så bjuder du eleverna på en seglats. Finns färdiga rörkrökar att köpa, på V V S-butiker. Själv hade jag inte råd att köpa färdiga grabbräcken ovan sprayhood, badbrygga med stege i aktern, peke i fören med badstege och ankarvippa mm. Till en kostnad beräknad av mer än 50 000 kr. Gick en kvällskurs i stället . Gjorde reportage som jag sålde till en tidning, gjorde avdrag för resor och annat. Typ 11 mil till båten, arbetstid mm😊 Men det är klart. Offrad tid kostar PENGAR! När man kan göra nåt annat som roar. Så alternativet är kanske att köpa tjänsten a 6000- 15000 kr för just din konstruktion/önskemål. Allt med båt är svindyrt! Vart bor du? . Redigerad söndag kl 20:00 av Hybro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rick_80_ 0 Postad igår kl 10:14 16 timmar sedan skrev Hybro: Sånt bygger Du väl själv... Kräver dock lite eget engagemang, vilket inte är vanligt i dag. De flesta väljer i stället att betala, vad det än kostar.... - Då åker du till en Gymnasieskola och får det TIG-svetsat. Industriprogrammet. Kanhända elever i åk 3, och lärare begriper hur man böjer rostfria rör. Annars köper du färdiga rörkrökar. Lägger in mindre rör i skarven, så det finns att svetsa mot. Hur enkelt som helst. Lägg m a o rörstumpar inuti de rör du vill få svetsat. Så bjuder du eleverna på en seglats. Finns färdiga rörkrökar att köpa, på V V S-butiker. Själv hade jag inte råd att köpa färdiga grabbräcken ovan sprayhood, badbrygga med stege i aktern, peke i fören med badstege och ankarvippa mm. Till en kostnad beräknad av mer än 50 000 kr. Gick en kvällskurs i stället . Gjorde reportage som jag sålde till en tidning, gjorde avdrag för resor och annat. Typ 11 mil till båten, arbetstid mm😊 Men det är klart. Offrad tid kostar PENGAR! När man kan göra nåt annat som roar. Så alternativet är kanske att köpa tjänsten a 6000- 15000 kr för just din konstruktion/önskemål. Allt med båt är svindyrt! Vart bor du? . Ja det vore ju absolut ett alternativ om man kan få tag i sån skola. 😊 bor i Norrköping. Hade jag haft svetskunskapen så hade jag säkert gett mig på det själv. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser