Robbaa 0 Postad tisdag kl 20:24 Hej! Jag är spekulant på en båt som jag var och kollade på i helgen. Jag såg en del krackelering av skrovet i båtens kölsvin. Bifogar bild. Är det något jag bör vara uppmärksam på? Om så, vad krävs för att åtgärda felet? Det gula i kölsvinet sägs vara epoxi som härdat. Säljaren hade under sina 5 år med båten inte märkt av något och kunde inte svara varför det fanns epoxi där. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 1 043 Postad tisdag kl 21:22 54 minuter sedan skrev Robbaa: Hej! Jag är spekulant på en båt som jag var och kollade på i helgen. Jag såg en del krackelering av skrovet i båtens kölsvin. Bifogar bild. Är det något jag bör vara uppmärksam på? Om så, vad krävs för att åtgärda felet? Det gula i kölsvinet sägs vara epoxi som härdat. Säljaren hade under sina 5 år med båten inte märkt av något och kunde inte svara varför det fanns epoxi där. Det skadar inte om du talar om vad det är för båt! Lite skillnad på påkänningar om det skall åkas i 40 knop eller 3 knop med åror. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Robbaa 0 Postad tisdag kl 21:24 Självklart. Det är en nimbus 3000. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser