ghostSTHLM 0 Postad 28 Augusti , 2008 Tjena! Har precis köpt en Sea Ray 268 -88. Den har orginalmotor kvar vilken verkar vara välservad och fungera bra. Antalet motortimmar är enligt mätaren bara 400 vilket känns väldigt lite för en motor från -88. Hur stor är sannolikheten att detta stämmer? kan mätaren vara fuskad med? Har aldrig tidigare haft en båt med inombordare så man har en del funderingar...=) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seahunter 33 Postad 28 Augusti , 2008 Tycker det låter som tidigare ägare har lossat en kabel eller två Vår båt är tio år nyare, och hade 822 timmar på mätaren. Endast en amerikansk gentleman som ägare, men det låter mer troligt tycker jag med runt 80 timmar/år (han har haft den på trailer hemma mellan fisketurerna). 20 timmar/år låter inte lika troligt, riktigt så dyr är inte soppan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pirayan 41 Postad 28 Augusti , 2008 Hallåj Hade samma problem i min båt. Men har hört fler som har påpekat detta på sina båtar. Undra om det inte är så att det är mätaren som är av dålig kvalité. Kikade man närmre på min så ser man att det varit en hel del kondens så det har nog bara kärvat/skurit ihop. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ghostSTHLM 0 Postad 28 Augusti , 2008 Jovisst, som sagt känns det alldeles för lite, får ta en närmare titt på mätaren och kablar.. tack för svaren. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser