Gå till innehåll
måndag 29 april 2024
Stevemedselcon

Inbrott-skadegörelse

Rekommendera Poster

Det är kul när man åker ut till sin båt på juldagen o finner den mer eller mindre halvt sönderslagen...ruffen är i spillror..delar av elsystemet är sönderslitet...sittbrunnen ska vi inte tala om...riktig bärsärkagång nån haft i min båt...spridda delar upp till 100 m från båten...allt trasigt...grannen till min båt saknar motor numera...den andra grannen saknar motorkåpa etc...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Puh, jobbigt!

Man blir så förb... på att folk inte vet skillnad på ditt och mitt. Och när de i tillägg har sönder saker... Finns inte ord för sådant!smiley-yell.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hoppas att det inte var riktat mot dig som person utan endast vanliga idioter som förstör. Var det riktat mot dig är det för jä.....

 

Har du gjort polisanmälan ännu?

 

Hoppas att du haft lämplig försäkring.

 

 

Vi som hoppats att få se din Selco på båtmässan.

 

mvh Roland

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

visste inte du var ngn antagonist, men tack för upplysningen! Har du ngt mer på en lite mera intelligent nivå att tillägga så gör det där du tillför ngt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

det var väl inte pärlan, en Century eller likande som du frågade om ett annat forum?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nix, inte den....det var min vanliga båt...den jag tar när jag vill vara en vanlig man på sjön....2.gif\ men jag hyser en kärlek till den och den är döpt efter min förstfödda dotter oxå så jag kommer aldrig o göra mig av med den.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Nehej Du, jag tillhör inte antagonisterna. Det var menat som ett litet skämt i bedrövelsen...

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Korken

Det har väl ingen betydelse, tragedin är ju ett faktum oavsett vad det är för båt! För att inte tala om allt extraarbete som måste läggas ner, inte bara genom uppstädning och renovering utan kontakter med polis och försäkringsbolag som, om man har otur, kan bli långdragna historier som tar mycket kraft och tid!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är ju fan att vissa får hålla på med stölder och förstörelse och sedan bara en klapp på axeln.

Man skulle få lov att ge dom en vända som dom sent skulle glömma för dom fördärvar och orsakar onödiga kostnader för den som blir drabbad.

 

Konstigt egentligen att den som blir drabbad av skadegörelse och stöld, för att inte tala om trafikskador som man inte är upphovsman till, ska kosta en så in i he...e med pengar och tid.

 

Skicka all skit till Sibirien så är här lungt sedan.

 

Taskigt Steve.... och för alla som blir drabbade.

 

Mvh/Orven

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag vet precis hur du känner det!!Hade själv inbrott i min lilla gösnipa för ett antal år sen,Jag hade tur som hade snälla tjuvar ombord,de tog det som var värt att ta utan allt för stor skadegörelse.Du tycks ha haft påhälsning av riktiga SVIN som Tomten glömde hälsa på.Man blir så förbannad så det passar sig inte att skriva det man skulle vilja sägasmiley-yell.gif\.

Hoppas ändå att du får en fortsatt trevlig helg trots all bedrövelse.

     

   Mvh Micke24

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fan va det så många så du inte fick pats?13.gif\

Här kommer ingen så man får utgå från att alla har flyttat till Östsidan.

 

Ett elände Steve och en onödig utgift som du drabbas av.

Hoppas att det reder sig /Mvh/Orven

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

vid ett lätt överslag kan jag konstatera att ruffen är i behov av renovering...beklädnad är förstörd, vissa lister är trasiga...belysning.

en knibbe kablar har dom lyckats slita loss oxå...undrar vart allt det går....hrmmm...plus en jäkla massa till...saknas prylar gör det oxå...hydrauliken till trimplanen exempelvis-...fasen detta kommer o ta tid o fixa till...ngn som har erfarenhet av detta?

Försäkringsbolaget undrade om jag ville fixa det själv...det vet i katten om jag har lust o lägga en hel vinter/vår fritid på detta egentligen, får man ersättning för sånt?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 Tyvärr brukar ersättningen för eget arbete bli rätt blygsam, men kolla vad du kan få för det. Dom vill nog att du uppskattar hur många timmar det tar att fixa det, också får du en timersättning efter deras lista. Har du annat du vill göra samtidigt kan det ju vara värt att fixa själv annars är det nog minst bekymmer att lämna in båten.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

låt f-bolaget först göra ett överslag på kostnaderna och erbjud dem sedan att lösa in båten, du får pengar för värdet och behålla båten.

 

Fixade till en stormskada styrpulpetare ägare fick hela båten betald och behålla den , jag lade 2-3 timmars plastjobb och 1,5 timma lack sen var den som ny igen.   Så låt dem räkna först var återställandet skulle kosta.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att det Nikitalord skriver låter bra!!Börja du i den änden.

Tyvärr vet vi väl alla att allt låter jättebra när man ska teckna en försäkring och att det är en helt annan sak när de ska betala ut något, Dessbättre är att bolagen som försäkrar våra båtar brukar vara ganska humana att ha o göra med.Jag har själv min försäkring i Atlantica och som jag skrev om tidigare så har jag själv drabbats av inbrott, kontakten med mitt bolag var helt suverän och allt löste sig kanonbra.Tyvärr har ju du fått din båt ordentligt förstörd,så frågan är om du orkar att ta itu med

det jättejobb som väntar??.

 

 Lycka till! Hoppas att det löser sig bra för dig.

 

                                 Micke.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tänk på att det är en förhandling med föräkringsbolaget, acceptera inte deras första bud. Jag har fått två bilar stulna och helkvaddade och vet att det lönar sig att bråka lite med försäkringsbolag. Min erfarenhet är att det finns 10-20 % mer att hämta än utgångsbudet. Löser dom in båten vill dom säkert dra av en summa om du vill behålla den som den är. Där finns också pengar att hämta. Kör hårt med dem, du har ju lite tid på dig fram till sjösättning.

 

En av bilarna hade jag och min son jobbat med ett år och vi var precis klar med den då två knarkare förstörde allt på två timmar så jag vet ungefär hur du känner dig.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu är du ju en hemlig kille Steve, men du kan inte tänka dig att avslöja var du har din båt så att fler som fått båten förstörd i närheten inte missar att kolla upp det.

Lider med dig. smiley-cry.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Steve mejla Kjelle 11,, han kan detta

 

Mvh smoegen.( å ett gott nytt)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hela båtföreningen är informerad, samt har det dryftats i ortspress, så dom flesta har nog kännedom om det. Konstigt dom inte försökt med nån av dom två bredvid mig med var sin 90 hk honda fyrtaktare...varav den ena ser splitterny ut.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag lider med dej Steve om det är så som du skrev.

Men jag förstår inte en del grejer..

 

Först: grannen till min båt saknar motor numera...den andra grannen saknar motorkåpa etc...

 

Sedan: Konstigt dom inte försökt med nån av dom två bredvid mig med var sin 90 hk honda fyrtaktare...varav den ena ser splitterny ut. 

 

Varför kan du inte berätta vad du har för båt eller vart du har din båt.

 

Sen kan man ju fundera vad det skulle vara för idioter som slår sönder din båt och sen släpar ut delarna upp till 100 meter ifrån den.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jaha du...om du nu är den du är...det kan vara så att jag har min båt på en uppställningsplats det kanske finns tvåhundra båtar på samma plan jag har inte räknat dom, angående delarna som låg spridda o förstörda, hur ska jag veta varför och hur dom gjort som dom gjort? och var i Sverige jag har min båt o vad jag har för båt...det är väl min ensak ?

 

Så du sherlock...fortsätt du o fundera.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jo men jag bara frågade, tyckte verkad elit eotydligt att Grannen först hade dfått motorn stulen o sen inte.

JAg frågade inte dej om varför de gjort så, jag funderade över vad det är för idioter. det gör väl du med?

Jo men vad du har för båt kunde ju va intressant att veta i det här fallet.

 

Nej du får nog klura själv tror jag.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst ErikAspvik

läste i er nätbilaga att ni har lagt ned palmeutredningen, då har ni säkert personal till att hjälpa steve med utredningen. det är väl lämpligt att starta med dörrknackning i närområdet vilket jag tror är begränsat till söder om dalälven. Lycka tillsmiley-cool.gif\smiley-cool.gif\

post-22259-1394234867,9266_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...