Gå till innehåll
lördag 04 maj 2024
Peter_K

Boding utbränt!

Rekommendera Poster

Varför kan man inte redigera inlägget som fick så fult typsnitt pga klipp å klister?

Inlägget kan redigeras de sju första dagarna

Eh, jaha... Nu har det gått 1 minut sedan jag skrev det, så då borde det väl gå att redigera?

5.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Hej,

 

Tack för infon. Vi skall genast kolla på detta.

 

//maringuiden.se


 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Korken

Aha, det beror på vem som talar om vad som är fel!!! Både jag och Lasse-L har påpekat detta tidigare utan resultat... smiley-undecided.gif\ 

 

Eller är det så som många tidigare befarat, att på det här stället skiljs det ju på folk & folk? Om inte så är fallet, är det ju uppenbart att ni inte bryr er om ens er egen förslagstråd!

5.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,20.gif\

 

Notera att det var sajtadmin som skrev inlägget. Jag kollade senare med vår webmaster, han hade det redan på sin lista och skall se om han kan lösa problemet under dagen. 

 

Det går däremot inte att redigera ett inlägg/tråd som någon har svarat i. Vill man ändra så får man posta ett nytt inlägg. 

 

 

10.gif\ Hälsningar maringuiden.se

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Det fanns inga svar när jag försökte ändra inlägget.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ursäkta en okunnig om segel..smiley-tongue-out.gif\ men hur brukar ni seglare förvara era segel? Är det bökigt värre med lakanen ,,,det är väl liksom inget man rullar ut i källarförrådet precis.Vad gör man med dom på hösten?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Så här gör man

(läs jag...)

- Man gör rent dem - eller tänker att man egentligen borde, men då brukar det vara så mycket annat att tänka på med täckningar och annat så man kan säkert göra det lite senare under vintern...

- Sedan tar man hem dem för att vika om seglen där hemma - eller det kan man också göra senare, för man har ju hela vintern på sig, ställer säcken i vardagsrummet tills vidare...

- Sedan blir det jul och man vill plocka undan där hemma, och då lägger man ner seglen i källaren eller på vinden, taskigt vikta och lite lätt skitiga i sina segelsäckar och bestämmer sig för att fixa till dem efter helgerna.

- När sjösättningen kommer tar man fram säckarna med skrynkliga solkiga segel som legat orörda sedan julhelgen och bestämmer sig för att nästa år blir det minsann annorlunda!

VARJE J-A ÅR LIKADANT! 2.gif\

 

Fast en del lämnar in seglen på loft för översyn och vinterförvaring eller någon ändring eller lagning. Ofta beställer man också nya segel på höstmässan med fina rabatter med utlovad leverans till jul, och tydligen är de segel som legat på Bodings loft nu totalförstörda läste jag på ett annat forum.

smiley-cry.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Korken

Inte i de jag har försökt redigera heller!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det ante mig....det påminner mig om att jag borde kanske ta den där presseningen jag har liggande i bagaget i bilen o åka o täcka båten nån dag....2.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ungefär som med båtkapellet som man har liggandes hemma i garaget då...

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Korken

Skillnaden mellan seglare och motorbåtare är nog inte så stor i alla fall!

 

2.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

jag var nära att beställa mitt nya storsegel ifrån Boding,  antar att de nu får att göra även utan min beställning.

 

Igår hämtade jag genuan, nu har den fått en översyn och nytt uv-skydd. Snart så börjar Bobo på Diferent Design att sy mitt nya storsegel. Även om det känns gott att gynna ett företag här hemma så lider jag med boding. Även om dom är gott föräkrade så innebär ju detta en massa arbete.

 

För att knyta an lite till det andra ämnet i tråden,,, ja jag hoppas på att få täckt båten i mellandagarna, kom ju ur vattnet först 9 dec.

 

Ha´ t pent o en God Jul Stefan

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Boding syr ju sina segel i Polen sedan många år, så hade du beställt seglet därifrån hade det klarat sig så länge det inte levererats till loftet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...