Gå till innehåll
måndag 29 april 2024
Stevemedselcon

ÄNTLIGEN!!!

Rekommendera Poster

Ingen aning, men tidigare ägaren har köpt en Havsfidra som han renoverar. Vet ej om han har sjösatt, men maila honom om du är nyfiken. Mailadressen står på min sida där du hittade bilden.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Det är inte min båt och har heller aldrig varit. Kolla i mitt sjöbod så ser du att min båt har vitt skrov i plast, men den där har mahognyskrov. Borde inte vara så svårt att se skillnad på.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har själv hund,är mycket försiktig med fästinghalsbandhar sett håravfall,kolla din hund ofta i stället och grips inte av panik.fästingar är inte något ovanligt,de flesta överlever.smiley-smile.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Måste bara tillägga......speciellt taxar.   Ha ha...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tjena Steve,vi är många som gillar flintar,skönt att smeka,eller hur?smiley-wink.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Mariage

Nejdå,aldrig panik här smiley-sealed.gif\

Jag borstar henne regelbundet och ruskar alltid om i pälsen sen vi varit ute,det är inte så farligt med de fästingarna hon får,det finns värre.

Ett tips som jag bejakar och både Lazy och jag har nytta av när vi går ut

är att jag nästan alltid har en plastkasse med,vi går våra rundor många ggr upp emot 2 timmar.Det är att medan vi är ute,så passar jag på att plocka skräp? Det har plockats glas,ölburkar ja allt man kan tänka sig.Det har blivit fint där vi går nu,längre tider ute och man behöver inte oroa sig för att hon skär sig eller ngt annat elände.Drog ut en spik ur foten på henne när hon var valp,det är väl det värsta som har hänt.Fler skulle prova att plocka lite skräp när man ändå bara går omkring.Jag gör det för djurens och min egen skull.

Mvh

Urban,  9.gif\

ja ja och Lazy .

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är gott med en gammal hederlig dösnackstråd som startade med fästingar som gillar Göteborgare för att avslutas med att det är gott o smeka flintar....haha....smiley-cool.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Mariage

Högst upp på sidan står det Kasta loss,gick in och tittade.Där var ju fin reklam för MG av Lasse Ekelunden.Kolla där det verkar vara en bra tidning.

Mvh

Urban

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nämen Jocke, tillbaka från grundkursen i matte och fysik?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

 

Hittade inget enligt anvisningen. Sökte på Google och hittade Tidningen Kasta Loss.

 

Lasse har en blänkare om MG och Annica en artikel om sjölivets vedermödor sett ur ett visst perspektiv. Sen finns det en hel del artiklar med olika inriktning.

 

Dessvärre verkar Lasse tagit sin Mats ur skolan. Eller var det den Mats som tog Lasse ur skolan på grund av stämmningen? Eller var det Mats som hotade med stämning?

 

Mats - vi vet var du bor. Ta det som ett hot.smiley-wink.gif\

 

Mvh

 

smiley-cool.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Mariage

Hej Toaen

Jo det går att hitta,det är tidningen i pdf.

Vaddå?Det där sista vet jag ingenting om,Mats?

Jag var antagligen inte riktigt med då.

Men tiden läker alla sår,,,,kan han kallas typ eken nu eller nå`t? smiley-undecided.gif\

Hade U

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

 

 

Hej Urban

Som du ser av länken i mitt tidigare inlägg hittade jag tidningen via att söka på Google.

 

Jag uppfattade det du skrev som om det fanns en länk här på MG högts upp på denna tråd. Jag har letat en del runt på MG men hittade inget där.

 

Det där med ta sin mats ur skolan är ju ett talesätt och var ev ett skämt.

 

Det där med humor är en svår konst. Det gäller ju att man har kunskap och de rätta refferensramarna. Har man inte det kan man ju alltid ta till ämnena Sprit, Sex eller Lyteskomik.

 

Om jag har förstått det rätt är du lite engagerad i träffen i Grisslehamn.

 

Som har framskymtat i den tråden va det väl gästhamnen längst i öster som gällde. den är ju den trevligaste. Jag har varit i alla tre gästhamnarna i Grisslehamn. Det är en aning långt nu när jag seglat hem båten från Stockholm. Men jag skall försöka ta mig till Dannemark.

 

 

I den Östra, vid Ålansbåten, lyckades jag gå på grund med min L32: som stack 1,6 m. Kommer in i hamnen efter en dags segling. Siktar in mig på en plats mitt på bryggan. Ut med ankaret. 4/5 m från bryggan var det bom stopp. Det lär vara djupare på bägge sidor.

 

Grundet ligger vid krysset på bifogad bild, kanske en aning längre in.

 

För att återgå till ämnet fästingar. När jag skaffade båt i Stockholm år 2000 var det ju vanligare med fästingar där. Då fästingar har en förkärlek för mig, jag har haft borelia 6 ggr på 10 år, så vaccinerade jag mig mot TBE. Det lär ju  va betydligt allvarligare än Borelia.

 

ha´ t sô pen´ t

 

tommy

 

post-945-1394234659,276_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Mariage

Ok,jag förstår.Det står Nu kastar vi loss, högst upp där det tidigare stod något om Nacka strand 19-21 Maj någonting.Tryck där så hittar du.

Nej,det blir som det verkar den ostliga hamnen,men får kolla det.Det är Tommie som är pappa till träffen,hoppas att det blir många som kommer,det är alltid roligt med fler.Kanske Ekelunden och Ru dyker upp? Det är ju på vägen vad jag förstått av deras planer i sommar,dom skulle till Luleå tror jag det va.

Hade

Urban

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Då måste du nog skriva ut var du bor... ;-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Äh du vet Peter_k...Eke e sån kille som vet sånt där utan att man behöver basunera ut det...det är ordning o reda på den killen serru!!

Ibland går eke på gatorna som en vanlig man...gammalt norrlandsordspråk!smiley-cool.gif\

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

 

Hej Urban

 

Nu förtår jag va du menar med att man kan hitta tidningen Kasta loss högst upp på sidan.

 

Min svärson, som är datatekniker och under många år jobbat i ett företag som enbart sysslar med datasäkerhet, hjälper mig med mina datorer. Han fixar all vare sig jag ber honom om det eller inte. (Hur klarar sig folk som inte har en datatekniker i familjen?)

 

Tydligen har han lagt någon form av blockering så att de annonserna som finns uppe och till höger här på MG inte syns mer än som en liten, knappt märkbar, ikon. Det slog mig en tanke och jag råkade klicka på den på ovansidan och det du talade om framträdde i all sin härlighet.

 

Jag skall med omedelbar verkan sätta mig och klicka på samtliga ikoner och se vem som annonserar på MG, som en liten kompensation för att MG´ s betalande annonsörer inte nått fram till mig.

 

Så då var det gjort. Tyvärr var det inget som tilltalade mig. Varken säkerhetsprodukter eller motorbåtar. Och vädret blir som det blir. Jag brukar, när jag är ute med båten, lyssna på kvällsandakten i P1 och det som därpå följer samt först sjöraporten på morgonen.

 

Man brukar ju säga det finns inget dåligt väder - bara dåliga kläder

 

Blåser det inte - då går jag för maskin. Ligger still gör jag bara när det blåser nåt in i helsike.

 

Bifogad en bild från den senaste gången jag låg still för att det blåste så mycket så att jag valde att ligga kvar i den lugna hamnen. Är det nån som vet var det är?

 

Hälsningar från Kungshamn en strålande morgon, då solen, från och till, orkar tränga sig genom molnen.

 

tommy

post-945-1394234660,2076_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...