Gå till innehåll
söndag 28 april 2024
Gulan

Puttifrånkorvar

Rekommendera Poster


Jag suddade mitt inlägg om fendrar eftersom jag hittat en helsida i samma ämne på övrigt snack och då behöver man ju inte upprepa debatten8.gif\

Men det vore kul att se hur många olika smeknamn fendern har.

Fender och puttifrånkorv har jag hört- har ni fler namn?

Gulan åker ner i spat´ nästa helg och då får vi se om hon flyter. Jungfrutur med husse, son, svärfar och ev. mig själv(om jag törs åka med- tack gode G för Sjöassistans). Det skall nämligen slussas för första gången i husses liv som båtägare och det har jag  lärt mig från min position, varma fina dagar, på en parkbänk vid kanalkanten. Det är alltid fruns fel- oavsett vad som händer!!!

B

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Heregud , har Du inte sjösatt ännu - själv har vi hunnit med ett par dagar i Danmark, kallt som fan men trevligt, trevligt.

 

Vi hörde en liten tjej benämna dem Puttifrånkuddar oph det tyckte vi lät så käckt så det använder vi nu.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Mmm, det är södra Sverige det, här har isen på Mälaren legat länge inne i vikar och eftersom båten har sovit sin Törnsrosasömn vid Mälaren så har det varit omöjligt att tippa den i sjön tidigare. Nu skall hon fräschas upp med ny värmare och lite lullull innan det bär av på riktigt.

B

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gulan, min båt gick i plurret idag, i Mälaren. Då kom solen fram!!

Har du nån tips om hur man rengöra Krockkuddarna (fendrarna)?

P.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag funderar på att ta till dunderkuren Super 10 = alla städnitiska hemmafruars dröm. Våra är sorgligt skitiga och kommer att kräva både ditt och datt. Husse påstår att han tänker köpa strumpor till dom så slipper vi tvätta, kan det vara något? fast jag tycker ärligt talat att det verkar lite fånigt:-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Visst är dem lite fåniga men lätta att tvätta. Ganska billiga på Biltema, 70:-/par för min storlek. Det får bli så...

post-7895-1394234631,4687_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ang smutsiga fendrar,,, Thinner,, då blir de vita igen.

 

Tjära Hälsningar Stefan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Och att det står Biltema

och inte Båttema .. gör ju inte saken bättre !!! smiley-tongue-out.gif\

 

 

JSR

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Stefan
 
Kan du garantera att dom blir vita om jag använder tinner.
 
tommy 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Smart Steve
 
Både smutsiga och blå
 
ha´ t sô pen´ t
 
tommy 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Autosol funkar också bra i alla väder.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

VIM var ett rengörigsmedel som fanns för några år sen.  När jag använde det blev mina fendrar både rena  och vita.  Nu lär det ha bytt namn till JIP.
 tommy

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack Steve
 
Jag har inte använt medlet sen det bytte namn. Det var ganska bra om det var skitigt.
 
tommy 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst RobertLind


Det är fortfarande bra faktiskt, samma produkt fast ett annat namn bara. Ser framför mig en tysk reklamfilm där en glad kvinna säger orden men läpparna säger något på tyska2.gif\. Skojar bara, funkar mycket bra, jag brukar använda det till att putsa riggen på utombordaren

post-17799-1394234632,791_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst RobertLind

gratis..hehe kan se dig trängas med pensionärerna vid provsmakningsdiskarna på ICA. Det finns inget som är gratis!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


En aha upplevelse...så om jag bjuder ut ngt kött...usch...jag menar en söt dam på middag i morgon kväll o tar notan....då har jag ju betalt för det...nä fy fasen...nu har man blivit en simpel torsk!! Det är bedrövligt alltså...är det verkligen lagligt det här egentligen??? kan det anses som sexköp när man mjukar upp ngn söt liten dam med en middag o vin??? fan...jag är ju kriminell!!!Om jag inte hörs av på ett tag så sitter jag inne...men var lugn..Ill be back!

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det finns väl ett talesätt att gratis är gott.....undra vad som menas egentligen.....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

gottgottigottgott...det kostar o ligga på topp...men gott e det!2.gif\

 

sa Steve en fredagskväll sliten efter en hård vecka...haha...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En gamma term som min far brukar använda om kulfendrar är passa-med-kulan -kulan. Fast den blir roligare om man tar passa-med-korven-korven
 
Ibanezen är också ett kärt smeknamn. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...