Gå till innehåll
söndag 05 juli 2026
Hybro

Ensam ute på norra Vänern.

Rekommendera Poster

Härligt, inte en enda skränande båtturist.

Tre dagar. Siktat 4 båtar på sjön.

Är just nu ute vid Härö, ser absolut ingen annan.

En underbar kryss i flera timmar.

Tänker mig till Nabben.

Har alla köpt husbil?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag blir så avundsjuk, låg i söndags vid nordöstra Askö (Stockholm skärgård) och alla tre båtar inom några hundra meter hade högt dunka-dunka på. Jag vill höra vinden, vågorna och måsarna......

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

här på västkusten tilltar båtmängden kraftigt nu, kan bli för mycket under en period. Men är nog inte så mycket ensamvarg att jag tycker om total stillhet :) men nu börjar semestern och då går turen från Hunnebostrand till Bornholm detta år.

blev en längre tur förra säsongen 

mvh Johan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan skrev Comfort4:

Hej

här på västkusten tilltar båtmängden kraftigt nu, kan bli för mycket under en period. Men är nog inte så mycket ensamvarg att jag tycker om total stillhet :) men nu börjar semestern och då går turen från Hunnebostrand till Bornholm detta år.

blev en längre tur förra säsongen 

mvh Johan

Jag befinner mig i södra Bohuslän, på norrgående, och jag tror att dom som gick på semester efter midsommar redan har passerat Brofjorden, för här är det lugnt, en och annan båt, men man kan inte gå torrskodd över hamnbassängerna… ännu.

Vi var ju uppe i Vänern för ungefär ett år sedan, det var ju nästintill en sensation om det dök upp en fritidsbåt på sjön, men det var ju fullt i Sjötorp, det var tydligen där alla båtarna låg.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...