Ake63 0 Postad 14 Maj Hej, Jag söker efter en akterlanterna till min snipa, Albinsnipa19. Den har måtten, H=100mm, B=58mm, D=50mm. Är också intresserad av andra originaldelar till båten. Mvh Åke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
No_jah 473 Postad 15 Maj Finns det någon form av märkning någonstans på lanternan med fabrikat eller artikelnummer? Det är ju lite udda mått på din lanterna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mercury_44XS 818 Postad 15 Maj Hör med Albin Motor om de har: https://albinmotor.se/albin-batdelar/ //Pär Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 5 276 Postad 15 Maj 11 timmar sedan skrev Ake63: Hej, Jag söker efter en akterlanterna till min snipa, Albinsnipa19. Den har måtten, H=100mm, B=58mm, D=50mm. Är också intresserad av andra originaldelar till båten. Mvh Åke Jag tycker att denna lanterna liknar Aquasignals lanternor i den lilla serien, men frågan är ju då om dessa fortfarnde tillverkas…? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 862 Postad 15 Maj 59 minuter sedan skrev Georg_Ohm: Jag tycker att denna lanterna liknar Aquasignals lanternor i den lilla serien, men frågan är ju då om dessa fortfarnde tillverkas…? De finns men är ganska dyra (har jag själv fått erfara). Hittar dock ingen som är riktigt lik. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 5 276 Postad 15 Maj 1 timme sedan skrev ChristerN: De finns men är ganska dyra (har jag själv fått erfara). Hittar dock ingen som är riktigt lik. Du har nog rätt, Aqua Signals lanternor är ganska lika, men har vara en skruv. Det förefaller numera som om de flesta lanternor i denna storleken är LED. @Ake63 kan ju kolla med Båtskroten, i Göteborg senast jag var där hade dom flera lådor med begagnade lanternor i olika storlekar, och i olika skick. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser