Gå till innehåll
fredag 05 juni 2026
SeaMaster560wa

Vilken båtmodell ska man satsa på?

Rekommendera Poster

Hej och God Fortsättning!

Vi är 2 vuxna på ca 50 år som är på gång att byta båt, vi har idag en Merry Fisher 795 som vi är otroligt nöjda med men skulle vilja ha lite större då man inte med åren blir speciellt smidigare :) Det som vi framförallt söker är en båt med större sovplats + att vi skulle vilja ha den sociala ytan på ett ställe. Idag har vi en härlig social yta utanför hytten men med en gång det blir lite sämre väder så får man gå in (vi har inte kapell) och där tycker vi då att det blir lite trångt och inte speciellt mysigt ställe att sitta på.

Vi känner att vi inte vill lägga mer än 600 - 700 000, helst under det :) 

Har tidigare ställt frågan här vilket som är att föredra mellan drev och rak axel och fick otroligt bra svar! Problemet är väl att vi ännu inte har bestämt oss (lutar mest åt drev pga körförmåga samt fart)

De båtar som vi hittills har tittat på är Aquador 26 HT och Marex 290. 

Båda båtarna är trevliga men det finns ju nackdelar som med allt, det som vi tycker är den största nackdelen är att det är väldigt smala skarndäck (otroligt bortskämd med MF 795) framförallt på Marex 290 + att denna är svår att hitta som HT. 

Önskelista:

- Helst HT

- 26-30 fot

- Inombordare (tror att utombordare blir för dyrt i denna storlek)

- Bra sovplats

- Ok toalett

- Bra förvaring

- Marschfart runt 15-20 knop (här är vi fortfarande lite osäkra)

Tack på förhand!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det låter som du jobbar på standardfrågan när det gäller båt. Vilken är den bästa båten för en begränsad mängd pengar. 
Det finns några båtar med bra skarndäck och stora sittgrupper. Som du nämner är Marex Suncuiser en förebild. 300 modellen har bättre badbrygga. 
Jeanneau Prestige 30S och Leader 805 har bättre skarndäck och stora sittgrupper. Tyvärr har de kapell. HT kom senare så att priset passerar 1Msek. Annars är Jeanneau Leader 10 en favorit om pengar inte är en begränsning. Om du funderar på Aquador 26 rekommendera jag att du går in i en och skapar en egen uppfattning. Båten är rätt låg och trång. Går inte så bra i sjön och har ett trångt motorutrymme. Men den är snygg och är lätt att sälja. 

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
8 timmar sedan skrev anuba:

Det låter som du jobbar på standardfrågan när det gäller båt. Vilken är den bästa båten för en begränsad mängd pengar. 
Det finns några båtar med bra skarndäck och stora sittgrupper. Som du nämner är Marex Suncuiser en förebild. 300 modellen har bättre badbrygga. 
Jeanneau Prestige 30S och Leader 805 har bättre skarndäck och stora sittgrupper. Tyvärr har de kapell. HT kom senare så att priset passerar 1Msek. Annars är Jeanneau Leader 10 en favorit om pengar inte är en begränsning. Om du funderar på Aquador 26 rekommendera jag att du går in i en och skapar en egen uppfattning. Båten är rätt låg och trång. Går inte så bra i sjön och har ett trångt motorutrymme. Men den är snygg och är lätt att sälja. 

Leader 805 är snygg men är istortsett samma storlek på båt som jag har idag, vi känner att vi vill gå upp lite i storlek. Prestige 30S ska jag kolla på :)

Har varit i Aquadoren och upplevde den inte som trång men då jämför vi med den vi har idag. Sedan lirar Marex i en annan liga med grymma utrymmen men otroligt dåligt skarndäck samt att man måste gå in på sidan 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det skulle troligen passa med en Saga 29 HT för dig. Brukar vara utrustad med en Penta 41-motor på 200 hk på axel. Skottsäker motor om man tar hand om och sköter den. Finns även med Yanmar-motor.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)
9 minuter sedan skrev Janne_G:

Det skulle troligen passa med en Saga 29 HT för dig. Brukar vara utrustad med en Penta 41-motor på 200 hk på axel. Skottsäker motor om man tar hand om och sköter den. Finns även med Yanmar-motor.

Kompisarna som vi är ute med har en sån och jag tycker att det är lite samma fenomen som vi har, en stor plats ute men ganska så trång inne om det är dåligt väder. Annars är trevlig båt med stora utrymmen :) 

Edit: Fel av mig! HT är ju grym social yta , det är LS som kompisarna har :) 

Redigerad av SeaMaster560wa

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
3 timmar sedan skrev SeaMaster560wa:

Leader 805 är snygg men är istortsett samma storlek på båt som jag har idag, vi känner att vi vill gå upp lite i storlek. Prestige 30S ska jag kolla på :)

Vet inte om du har suttit i en Leader 805 om nu ser Aquador 26 som en rymlig båt. Har varit i kompisens AQ26 många kvällar. Han suktar efter samma utrymmen som Leader 805 har även om båtarna har samma längd. 

Ett annat roligt tips är den senare Leader 8. Trevligare kapellösning  och ett extra fönster i midkabinen. Sikta på modeller med VP D4 istället för bensin. Förvisso dyra i service med går bra. 

Jeanneau Prestige 34 i princip en större båt av de tidigare förslagen. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan skrev anuba:

Vet inte om du har suttit i en Leader 805 om nu ser Aquador 26 som en rymlig båt. Har varit i kompisens AQ26 många kvällar. Han suktar efter samma utrymmen som Leader 805 har även om båtarna har samma längd. 

Ett annat roligt tips är den senare Leader 8. Trevligare kapellösning  och ett extra fönster i midkabinen. Sikta på modeller med VP D4 istället för bensin. Förvisso dyra i service med går bra. 

Jeanneau Prestige 34 i princip en större båt av de tidigare förslagen. 

Intressant! Har aldrig varit i en Leader 805, men menar du att den har samma mått som en AQ26? För vad jag kan hitta är den istortsett som min MF795 i mått?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan skrev SeaMaster560wa:

Intressant! Har aldrig varit i en Leader 805, men menar du att den har samma mått som en AQ26? För vad jag kan hitta är den istortsett som min MF795 i mått?

På pappret är det rätt lika men med rätt många smarta lösningar har Jeanneau fått in in många trevliga lösningar. Båten var kring 8 m när den inte hade peke och längre badbrygga. Med dessa blir den mer 8.5m. 
Den är dock lite trång nere in pentryt och sängen. Där kan man bara stå en person. Soffgruppen är desto större. Om ni skall bo fyra personer i den under längre tid bör du nog överväga en större båt.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ni är långt ifrån ensamma om att vilja ta steget upp från Merry Fisher 795 av exakt de skäl ni beskriver.

Utifrån er budget (600–700 tkr), ålder/komfortfokus och önskemål om social yta i alla väder tycker jag att ni tänker helt rätt med HT och inombordare.

Några reflektioner punkt för punkt:

• HT vs kapell – Helt rätt prioritering. För er som vill sitta bekvämt även när vädret slår om är en riktig HT eller coupé överlägset.
• Drev vs rak axel – För marsch runt 15–20 knop och smidig manövrering är drev ofta trevligare i den här storleken. Rak axel passar bättre om man kör tyngre båt i lägre fart.
• Skarndäck – Bra att ni reagerar på detta. Många båtar i 26–30 fot tappar just tryggheten på gångborden jämfört med MF.

Båtar som matchar er kravbild extra bra:

Aquador 26 HT – väldigt bra kompromiss: social hytt, rimlig sovplats och hanterbar storlek.

Nimbus 29 Nova – ett steg upp i komfort och sovutrymme, ofta perfekt för två vuxna.

Bella 9000 HT – underskattad modell med trevlig planlösning och bra gång i 15–20 knop.

Marex 290 är en fin båt, men jag håller med er om att smala skarndäck och tillgången på HT-versioner är ett minus – särskilt om man är van vid MF-tryggheten.

Kort sammanfattning:
Ni är helt rätt ute i tänket. HT + drev + fokus på inomhusmiljö och sovkomfort är exakt rätt väg för er typ av båtliv framöver.

Lycka till i letandet och provkör gärna flera modeller, det brukar avgöra mer än specifikationslistan 🙂

• Tack 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)
1 timme sedan skrev christian_boat:

Drev vs rak axel – För marsch runt 15–20 knop och smidig manövrering är drev ofta trevligare i den här storleken. Rak axel passar bättre om man kör tyngre båt i lägre fart.

Håller jag inte med om. Det finns plus och minus med båda, och går inte generalisera på det sättet.

I den storleksklassen vi talar om har ju de flesta dessutom bogpropeller (i vissa fall även akterdito) så manövrerbarheten blir inget problem. 

Och om man tänker låga farter i trånga passager så är en axel/roderbåt överlägsen när det gäller kursstabilitet jämfört med en drevbåt. Värt att tänka på, då man inte alltid kommer köra i planingsfart. Däremot är axelbåten ofta lite mer oekonomisk i hög fart/planingsfart än drevbåten eftersom det finns mer kvar i vattnet som bromsar.

Nu hade ju TS nämnt en budget på max 600-700' men helst mindre. Varför inte kolla på fler olika halvplanare (förutom Saga 29), t ex Scand 29 Baltic ?  Jag tycker man med en större axelbåt (lite missvisande ofta benämnd "halvplanande") får en bra kompromiss av det bästa från två världar:

- Suverän kursstabilitet där det är trångt och man kör långsamt

- Ofta hyfsad marschfart på 15-20 knop (min förra axelbåt NB870 gjorde 24 på topp, den nuvarande Skilsö 35 (utanför din budget dock) 28 knop.

- Enkelheten med axel (bl.a. lägre servicekostnader) är ett stort plus

- Något högre förbrukning med axel/roder/köl i planingsfart än motsvarande drevbåt.

(Och till @christian_boat: Visst är Bella 9000HT som du rekommenderar fin, men även begagnad går den lös på det dubbla som TS vill spendera. Ändå tycker du den passar TS kravbild "extra bra" 🤔). 

Redigerad av IngemarE
  • Tack 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
4 timmar sedan skrev IngemarE:

t ex Scand 29 Baltic

Tack för tipsen! 
Saga 29 har jag öppen ögonen för dock HT men tror att den kan vara svårt att hitta :(

Scand 29 Baltic såg det ut som det var akterruff och det är inget som vi känner att vi har behov av tyvärr :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)
9 minuter sedan skrev SeaMaster560wa:

Scand 29 Baltic såg det ut som det var akterruff och det är inget som vi känner att vi har behov av tyvärr

Se det som ett bonusutrymme 😉, med ett trevligt "soldäck" ovanpå - om kapellet är öppnat. Även toan är belägen i aktern. Men ok.

Ett tips kan vara att titta på norska säljsajten finn.no för att få en lite vidare bild av olika båtmodeller som finns.

Redigerad av IngemarE
  • Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur gick det båtsökeriet?

Lite äldre Merry Fisher- och Antaresmodeller borde väl kunna falla inom ramen för komfort, utrymme och motorkonfiguration. 

Ofta rak axel/axlar, rejäla skarndäck och spatiös layout.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)
2026-03-31 vid 19:52 skrev FM75:

Hur gick det båtsökeriet?

Lite äldre Merry Fisher- och Antaresmodeller borde väl kunna falla inom ramen för komfort, utrymme och motorkonfiguration. 

Ofta rak axel/axlar, rejäla skarndäck och spatiös layout.

Söker fortfarande :( Har nu fått sålt vår båt så nu kan det bli lite mer allvar med sökandet ;) 
Har Du något modellnamn?
De som ligger på vår lista nu är fortfarande:
- Aquador 26HT
- Marex 290 (kommer troligtvis falla bort pga smalt skarndäck, men vi ska titta på den en gång till innan vi stryker den)
- Bavaria 26-27 Sport

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tips: kika in på finn.no och ange dina sökparametrar. Du kommer få många fina förslag. Leta sen efter "din" modell på närmare håll (eller inte 😉)

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
8 timmar sedan skrev SeaMaster560wa:

Söker fortfarande :( Har nu fått sålt vår båt så nu kan det bli lite mer allvar med sökandet ;) 
Har Du något modellnamn?
- Aquador 26HT
- Marex 290 (kommer troligtvis falla bort pga smalt skarndäck, men vi ska titta på den en gång till innan vi stryker den)
- Bavaria 26-27 Sport

Det är en bra ide att åka och titta på dina tilltänkta båtar. Jag har valt bort båtmodeller två gånger efter att besökt dem. Det är svårt att förstå proportionerna med bara bilder.

Ytterligare kandidater är Grandezza 31 OC och Marex SC 300. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
11 timmar sedan skrev anuba:

Det är en bra ide att åka och titta på dina tilltänkta båtar. Jag har valt bort båtmodeller två gånger efter att besökt dem. Det är svårt att förstå proportionerna med bara bilder.

Ytterligare kandidater är Grandezza 31 OC och Marex SC 300. 

Tyvärr ligger de över vår budget 😁

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2026-04-06 vid 10:31 skrev SeaMaster560wa:

Har Du något modellnamn?
- Aquador 26HT
- Bavaria 26-27 Sport

Merry Fisher 925

Antares 9.8

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2026-04-06 vid 10:31 skrev SeaMaster560wa:

- Aquador 26HT
- Bavaria 26-27 Sport

Ingen av dessa här ovan har ju speciellt breda skarndäck, de är näst intill obefintliga.

Aquador 26 HT har ifs en lucka på fördäck med en "trappa" ner men det är inte speciellt bekvämt att ta den vägen, speciellt om man ska asa ombord lite packning. Vet de som har denna båt och andra större båtar med obefintliga skarndäck och de ligger oftast med aktern mot bryggan, så kan man det så är det ju ett alternativ. Förresten är det nog någon som har en sån extra bred Y-bom med spång som de går på om man får ha det i er hamn.

Ex.

https://alfabryggan.se/ehandel/kategori/flytbrygga/y-bom-batbom/ 

Är man bortskämd med breda skarndäck och inte kan ligga med aktern mot bryggan så vete sjutton vad man ska kunna rekommendera. Sen kommer ju problemet när man kommer till en gästhamn och hur man ska ligga där och man ändå behöver ett brett skarndäck. Lägga till i en naturhamn lär ju också vara ett problem.

Ska se om jag kommer på något vettigt mellan 26–30 fot med breda skarndäck.

//Pär

• Gilla 1
  • Tack 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)
2026-04-26 vid 08:32 skrev Mercury_44XS:

Ingen av dessa här ovan har ju speciellt breda skarndäck, de är näst intill obefintliga.

Aquador 26 HT har ifs en lucka på fördäck med en "trappa" ner men det är inte speciellt bekvämt att ta den vägen, speciellt om man ska asa ombord lite packning. Vet de som har denna båt och andra större båtar med obefintliga skarndäck och de ligger oftast med aktern mot bryggan, så kan man det så är det ju ett alternativ. Förresten är det nog någon som har en sån extra bred Y-bom med spång som de går på om man får ha det i er hamn.

Ex.

Är man bortskämd med breda skarndäck och inte kan ligga med aktern mot bryggan så vete sjutton vad man ska kunna rekommendera. Sen kommer ju problemet när man kommer till en gästhamn och hur man ska ligga där och man ändå behöver ett brett skarndäck. Lägga till i en naturhamn lär ju också vara ett problem.

//Pär

Det var en gång en båttidning som rimmade på det, på den där passagen från fördäck genom luckan och vidare akterut.

”Aquador, en båt med korridor”. Det var rätt fyndigt.

Men en Aquador 26-ägare jag samtalade med ansåg att ”korridoren” gjorde att kojerna blev litet smala. Han såg normalbyggd ut.

Men det där med smala eller obefintliga skarndäck, eller gångbord är det ju många båtar, både större och mindre som lider av. Klart att innervolymen blir större om dessa väljs bort.

Säkra nedsänkta däckytor på ”gå runtbåtar” stjäl ju många kubikmeter utrymme, men ger ju i gengäld ett säkrare utrymme att vistas på.

Efter att några gånger ha ”tjompat” på sådana Y-bommar är jag numera ytterst försiktig innan jag embarkerar en sådan.

Om vi nu skall förklara dialektala finesser, så betyder det götebosska uttrycket ”tjompa” att man ofrivilligen kliver ned i en vattensamling som överskrider det aktuella skodonets vattensäkra höjd. Eller då att den aktuella Y-bommen inte har läst på om Archimedes princip och undantränger mer vätska än vad som var tänkt från början.

Redigerad av Georg_Ohm
  • Gilla 1
  • Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)
2026-04-26 vid 08:32 skrev Mercury_44XS:

Ex.

//Pär

2026-04-27 vid 19:05 skrev Georg_Ohm:

Det var en gång en båttidning som rimmade på det, på den där passagen från fördäck genom luckan och vidare akterut.

”Aquador, en båt med korridor”. Det var rätt fyndigt.

Men en Aquador 26-ägare jag samtalade med ansåg att ”korridoren” gjorde att kojerna blev litet smala. Han såg normalbyggd ut.

Men det där med smala eller obefintliga skarndäck, eller gångbord är det ju många båtar, både större och mindre som lider av. Klart att innervolymen blir större om dessa väljs bort.

Säkra nedsänkta däckytor på ”gå runtbåtar” stjäl ju många kubikmeter utrymme, men ger ju i gengäld ett säkrare utrymme att vistas på.

Efter att några gånger ha ”tjompat” på sådana Y-bommar är jag numera ytterst försiktig innan jag embarkerar en sådan.

Om vi nu skall förklara dialektala finesser, så betyder det götebosska uttrycket ”tjompa” att man ofrivilligen kliver ned i en vattensamling som överskrider det aktuella skodonets vattensäkra höjd. Eller då att den aktuella Y-bommen inte har läst på om Archimedes princip och undantränger mer vätska än vad som var tänkt från början.

Tack för svar! Tyvärr verkar det vara som Ni skriver att de flesta båtarna har smala/obefintliga skarndäck :( Vi kan lägga oss i hamn med aktern mot bryggan men tycker inte att det är där jag kanske har mest behov utav bredare skarndäck utan det är när vi ligger i naturhamn som det känns viktigt. 
Finns ju en del båtar givetvis med det man önskar men antingen så passar det inte oss i tycke och smak eller så spricker vår budget :(
Att ha gången fast är inte intressant då vi vill ha hela bädden, men vi ser kanske trappan som en liten extra möjlighet om det skulle vara lite sämre väder.
Men vi ska åka och göra ytterligare en koll på AQ samt Marex innan vi går vidare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är sällan det i vårt land, iallafall längs Bohuskusten, lämpligt att lägga till med akten mot bryggan.

Det går väl an om det är djupt, men det är sällan det är det längst in mot bryggorna, det är grunt och kan vara orent med sten och annat skräp på botten. Som om man är rädd om propeller, drev eller om man har ett roder lägger man sig med fören mot bryggan, eller letar upp en plats vid exempelvis en flytbrygga som brukar ligga på litet djupare vatten.

Sedan kan det ju vara skönt med litet avskildhet och inte behöva få insyn rakt in över aktern från de som vistas på bryggan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
16 timmar sedan skrev SeaMaster560wa:

Tack för svar! Tyvärr verkar det vara som Ni skriver att de flesta båtarna har smala/obefintliga skarndäck :( Vi kan lägga oss i hamn med aktern mot bryggan men tycker inte att det är där jag kanske har mest behov utav bredare skarndäck utan det är när vi ligger i naturhamn som det känns viktigt. 
Finns ju en del båtar givetvis med det man önskar men antingen så passar det inte oss i tycke och smak eller så spricker vår budget :(
Att ha gången fast är inte intressant då vi vill ha hela bädden, men vi ser kanske trappan som en liten extra möjlighet om det skulle vara lite sämre väder.
Men vi ska åka och göra ytterligare en koll på AQ samt Marex innan vi går vidare.

Ni kanske ska titta på de Franska båtarna som t.ex. Jeanneau som ni haft tidigare, de har skarndäck så man man får plats och slipper balansera som om man går på lina.

Var viss en Merry Fisher 755 på Blocket i Varberg, visserligen bara 1 fot längre än den ni har.

Peke och stävstege...

https://www.blocket.se/mobility/item/22630070?ci=1

Fanns en hel del andra Franska modeller också att välja mellan, det är bara att ställa in parametrarna på Blocket (de få som finns).

//Pär

OT:

Blocket borde lyssna på sina användare istället för att slå ifrån sig men Gen Z kan man sällan eller aldrig få att lyssna på goda råd, de kan ju allt redan och vet bäst i hela världen för det har de ju fått lära sig under de 25 år de gått i skolan av sitt 25–30 åriga liv😉

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 timmar sedan skrev Mercury_44XS:

Ni kanske ska titta på de Franska båtarna som t.ex. Jeanneau som ni haft tidigare, de har skarndäck så man man får plats och slipper balansera som om man går på lina.

Var viss en Merry Fisher 755 på Blocket i Varberg, visserligen bara 1 fot längre än den ni har.

Peke och stävstege...

https://www.blocket.se/mobility/item/22630070?ci=1

Fanns en hel del andra Franska modeller också att välja mellan, det är bara att ställa in parametrarna på Blocket (de få som finns).

//Pär

OT:

Blocket borde lyssna på sina användare istället för att slå ifrån sig men Gen Z kan man sällan eller aldrig få att lyssna på goda råd, de kan ju allt redan och vet bäst i hela världen för det har de ju fått lära sig under de 25 år de gått i skolan av sitt 25–30 åriga liv😉

Tittar lite på de franska båtarna. Vi hade 795 innan så den i Varberg är föregångaren till den vi hade :) 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
21 minuter sedan skrev SeaMaster560wa:

Tittar lite på de franska båtarna. Vi hade 795 innan så den i Varberg är föregångaren till den vi hade :) 

OK, då hade jag missuppfattat/läst fel och trodde det var 725...

Er budget på 600–700 000 kr är det vad ni kan tänka er lägga emellan eller är det rent köp?

Om att i fall man skulle stöta på något som kan vara intressant.

Priset hoppar nog upp en bra bit om man går på de större Merry Fisher eller liknande båtar med breda skarndäck.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
56 minuter sedan skrev Mercury_44XS:

OK, då hade jag missuppfattat/läst fel och trodde det var 725...

Er budget på 600–700 000 kr är det vad ni kan tänka er lägga emellan eller är det rent köp?

Om att i fall man skulle stöta på något som kan vara intressant.

Priset hoppar nog upp en bra bit om man går på de större Merry Fisher eller liknande båtar med breda skarndäck.

Lätt hänt :)

Det är rent köp som gäller för oss då vi sålde vår båt under april :)

Tycker generellt att det är dåligt flöde på båtmarknaden, inte mycket som kommer ut till försäljning. Kan väl vara den rådande världskrisen som avgör.....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du har inte kikat på Rheas båtmodeller?

Jag kollade på ett antal sådana i olika utföranden och provkörde tillockmed en för cirka 12-13 år sedan. En himla robust bår som på den tiden bara hade inombordare, idag finns dom med utombordare också. Det är en båt som är designad efter de bötar som man traditionellt använder i Biscayabukten. Dom är höga i förskeppet. Ger bra sjövärdighet, men blir då litet svåra att äntra från en flytbrygga.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 minut sedan skrev Georg_Ohm:

Du har inte kikat på Rheas båtmodeller?

Jag kollade på ett antal sådana i olika utföranden och provkörde tillockmed en för cirka 12-13 år sedan. En himla robust bår som på den tiden bara hade inombordare, idag finns dom med utombordare också. Det är en båt som är designad efter de bötar som man traditionellt använder i Biscayabukten. Dom är höga i förskeppet. Ger bra sjövärdighet, men blir då litet svåra att äntra från en flytbrygga.

Tack! Ska göra en kik :)

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Är på g att kolla på en Aquador 26HT från 2006 med en VP D6 ca 670h. Är det något speciellt jag ska tänka på?

Tack på förhand!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Det blev tillslut en Aquador 26 HT från 2008 med en D4 300 på 640h

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...