Gå till innehåll
tisdag 30 september 2025
israelkidde

Skippo app

Rekommendera Poster

Hej, jag undrar om någon vet var i skippoappen man kan ladda ner offlinekartor. Tycker jag kollat alla sidor och möjligheter men hittar det inte. Jag har smartabonnemang och det ska ju räcka står det. 🙂

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

I kartläget, klicka på kartlagersymbolen (översta, med två fyrkanter), och i menyn som visas, rulla ner till "Offline maps", klicka där. Då öppnas en sida där du kan ladda ner offline-kartor för olika områden.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tackar och bockar så mycket!!!😊👍  Var tydligen reda nerladdat men blev lite orolig nu då jag är ute med båten och datan tar slut idag på abonnemanget. Mvh Kidde. 😊👍

IMG_0756.png

IMG_0755.png

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dåligt att appen inte själv kollar kartversionen då och då och uppdaterar om det behövs. Mina kartor var från augusti.

Alltså: kör du med offlinekartor så behöver dessa uppdateras manuellt några gånger under säsongen. 

Eller så är det bara just min installation som failar och alla andra får autouppdatering. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja såg att man uppdaterar manuellt, tror inte nåt fel på din app eller handhavande i övrigt är jag ganska nöjd med appen, skulle önska bara tid som man färdas som Navionics har men den kostar ju mer!!🙂

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
3 timmar sedan skrev Till_havs:

Dåligt att appen inte själv kollar kartversionen då och då och uppdaterar om det behövs. Mina kartor var från augusti.

Alltså: kör du med offlinekartor så behöver dessa uppdateras manuellt några gånger under säsongen. 

Eller så är det bara just min installation som failar och alla andra får autouppdatering. 

Tror nog att det är medvetet och bra. Eftersom det är förhållandevis stora datamängder är det smartast att användaren själv får välja tillfälle att uppdatera.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...