Rolle85 70 Postad 10 September En vän har en Yamaha 4-takt 50hk 1995. Går inte att varva mer än 3500rpm med växel i. Gjorde innan upp mot 5000rpm. Han har nu kört en hel sommar med detta fenomen. Vad vi gjort är följande: - Ryckt ut kabeln för tiltgivaren - bytt oljepump - byt tempgivaren - bytt tändstift - bytt bränsleslang - ny termostat Ska tilläggas att när vi bytte oljepump glömde jag sätta dit packningen och då läckte de ut lite olja runt pumpen när vi körde men då gick motorn som vanligt igen. När jag väl monterat packningen runt pumpen går motorn bara max i 3500rpm igen. Ringde en verkstad och han sa att ”vi åker gärna ut till båten och fixar det direkt”. Detta fick mig att tro att det är något enkelt? vad har vi missat?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mercury_44XS 329 Postad 10 September Hej Till att börja med så har du postad en annan tråd gällande samma problem, vilken av trådarna skall användas? Det blir bara rörigt när det ligger två identiska trådar från samma TS. Jag kommer att svara i den förra tråden. Mvh Pär Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser