buddy 2 Postad 22 Augusti Hej relativt nybliven ägare till en Oxelö 30 med en ad41b och 290 DP drev. Vinterkonserveringen har jag koll på nu men själva drevet är jag lite osäker på. Tar gärna emot tips på servicen av själva drevet. Om någon skjlle orka sätta samman en enkel "to-do-lista" typ 1) skruva av propeller, 2) fetta in propelleraxel. Ja ni fattar. Kan säkert läsa mig till det mesta men några enkla hållpunkter från er som haft/har drevet skulle uppskattas! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kossor 954 Postad 22 Augusti (redigerade) 2 timmar sedan skrev buddy: Hej relativt nybliven ägare till en Oxelö 30 med en ad41b och 290 DP drev. Vinterkonserveringen har jag koll på nu men själva drevet är jag lite osäker på. Tar gärna emot tips på servicen av själva drevet. Om någon skjlle orka sätta samman en enkel "to-do-lista" typ 1) skruva av propeller, 2) fetta in propelleraxel. Ja ni fattar. Kan säkert läsa mig till det mesta men några enkla hållpunkter från er som haft/har drevet skulle uppskattas! Kolla olja så du inte har vatten i den. Byt i vår Kolla bälgen så den är hel och torr Proppar och fett på axlarna kan du glömma de är rostfritt material Se över anoder på drev och sköld byt i vår vid behov Klart Redigerad 22 Augusti av kossor 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser