Janne_G 134 Postad 9 Augusti (redigerade) Har köpt mig en laddtrycksmätare och undrar om nån vet vilka laddtryck som gäller för resp 31-motor ? Jag har en TAMD31A men är intresserad av de olika: A, B, P osv. Ska ställa på dieselpumpen lite.... Redigerad 9 Augusti av Janne_G Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Makro 1 270 Postad 9 Augusti (redigerade) Hej. Jag har också AD31A som jag har grejat lite med och förutom laddtrycket så skiljer ju det på bl.a kolvar, insprutare och pump tror jag men jag har inte de anteckningarna här just nu. Men laddtrycken kommer från verkstadshandboken fast det stämmer inte riktigt förutom på toppvarv om du har bytt till uppgraderingsaggregat verkar det som? A-L hade samma laddtryck om jag inte minns fel (1.4) då de har 130 hk. Året innan 31P kom fanns ju även 31X på 150 hk som verkar vara en sällsynt modell, kanske någon föregångare till 31P? Skruva vackert bara 🙂 Redigerad 9 Augusti av Makro 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
NW355 285 Postad 9 Augusti Innan du micklar med dieselpumpen, hur är statusen på spridarna? 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Janne_G 134 Postad 9 Augusti Tack för infon @makro. Spridarna är nyrenoverade på välrenommerad firma och turbon bytt förra året till uppgraderad variant. Ska bli spännande att se vad jag har för laddtryck nu och vad ett kvarts varv kan göra på pumpen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gripen72 183 Postad 10 Augusti 2025-08-09 vid 13:11 skrev Janne_G: Tack för infon @makro. Ska bli spännande att se vad jag har för laddtryck nu och vad ett kvarts varv kan göra på pumpen. Kan bli onödigt spännande med påställd pump, iaf om man över tid tar ut högre effekter. Så som Makro redan skrivit, skruva lugnt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser