Daved 0 Postad 6 Juli Hej! Nån som kan tipsa? Köpte beg. båt med wallas 30dt som inte vill reglera temperaturen, termostatsymbolen lyser svagare vid uppnådd önskad temp men värmaren kör på för fullt oavsett, samma sak i manuellt läge -full effekt oavsett hur jag ställer effektreglaget. Nån som har någon idé var jag kan börja felsöka? Tack på förhand! David Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mercury_44XS 119 Postad 6 Juli Hej Om ingen av de andra symbolerna på panelen blinkar/lyser (felmeddelande<9 när termostaten slår ifrån är det väl bara eftergång för att kyla ner värmaren vilket kan ta 5-6 min eller lite till. Du verkar ju ha en manual men saknar kanske felsökningsdelen. https://www.dieselheat.com.au/wp-content/uploads/Heater-installation-22-30-40-DT.pdf?srsltid=AfmBOopSEzmSloTjcQ30I0-qX9t6nryRnWEqvZfA0DWG9t2G61-IOKi6 Kolla i denna om du blir mer klok på hur de fungerar med felmeddelanden. Mvh Pär Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daved 0 Postad 6 Juli Tack, har lusläst den men blir tyvärr rinte klokare. Kanske var jag otydlig, värmaren justerar sig inte efter vad som är inställt på termostaten den kör fullt ös med värme oavsett. Det går att kontrollera termostaten genom att vrida den uppåt och då tänds symbollampan i full styrka resp. Minskar i ljusstyrka när jag skruvar ner men värmen förblir på typ max. Inte heller i manuellt läge kan jag få den att sluta producera max värme oavsett hur vredet står. Inga andra symboler blinkar eller visar felkoder. Den kyler av som den ska för att sedan stänga av så inga konstigheter med det… blir inte klok på detta…🚤🚤🚤 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mercury_44XS 119 Postad 7 Juli Ja jag har också lusläst den Engelskspråkiga manualen jag hittade på nätet men blir inte heller riktigt klok på hur man justerar effekten och jag tror att det är den funktionen du är ute efter eller? I tekniska data står det för Wallas 30DT: Effektområde: 1 – 3 kW Jaha, hur justerar man detta då. Läser beskrivningen för uppstart och inställningar men står inget om att man kan justera effektläget från t.ex. 3 kW (max) ner till 2 kW eller 1 kW om det nu är det du menar. I övrigt verkar ju termostaten fungera då den stänger av och kyler ner som den ska. Möjligt du får kontakta en Wallasverkstad för att få klarhet i det hela. Jag har gått på kurs på Wallasvärmare för ca 35–40 år sedan och då såg de absolut inte ut som de gör idag och hade inte någon liknande panel som denna har. Det fåtal Wallas värmare jag har skruvat med under åren har mestadels varit att byta slitdelar. //Pär Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser