Hockeynisse 0 Postad 1 Maj Hallå alla sjöpirater. Har en 2 t Yamaha 9,9 hk (årsmodell 1989-90) som inte vill kyla. Någon som har en idé vad man kan felsöka? Har skruvat isär drevet (endast mellan motor och drev), checkat impeller, skall byta till en ny imorgon, men impeller verkar var helt ok och kilen satt som den skulle. Startar lätt och allt är bytt, stift, olja, bränslefilter etc. Behöver verkligen era klocka tankar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hockeynisse 0 Postad 3 Maj Skepp o hoj. Problemet är löst, men av total avsaknad av svar, inte ens av pratglad nätpirater. Kommer jag inte att redovisa vad som vad lösningen på problemet. Man läser andra inlägg om ditten och datten som inte är något problem. Då finns det ibland hur många svar som helt på inlägget, märkligt. Eller är det så att proffsen inte delar med sig om detta och andra verkliga problem. Kommer troligen inte att skriva något mer på detta forum. Men vem vet, kanske kommer till annat beslut i framtiden. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
cinc 7 Postad 3 Maj Hej. Kul att du kom roligare att du gick brukar vi säga om grinollar som dig.😭 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hockeynisse 0 Postad 3 Maj Skepp o hoj. Som jag skrev tidigare, en hel del nötter som inte har något att tillföra, än att komma med korkade svar. Kom med något vettigt istället. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 675 Postad 3 Maj 2 minuter sedan skrev Hockeynisse: Skepp o hoj. Som jag skrev tidigare, en hel del nötter som inte har något att tillföra, än att komma med korkade svar. Kom med något vettigt istället. Så så. Jag har inte läst ditt första inlägg tidigare men jag hoppas du dels delar med dig av din lösning och dels själv bidrar till forumet så att andra kan få hjälp. Om man söker lite här (och där) så brukar man kunna läsa att det ofta är snäckor och annat bös (tex saltkristaller) som satt igen kylkanalerna. Ibland räcker det med att köra lite av någon lämplig syra igenom systemet under någon halvtimme men ibland måste man gå in och rensa skräpet manuellt. Nu finns det iaf EN lösning i tråden 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
patrikflink 901 Postad 3 Maj 9 timmar sedan skrev Hockeynisse: Skepp o hoj. Problemet är löst, men av total avsaknad av svar, inte ens av pratglad nätpirater. Kommer jag inte att redovisa vad som vad lösningen på problemet. Man läser andra inlägg om ditten och datten som inte är något problem. Då finns det ibland hur många svar som helt på inlägget, märkligt. Eller är det så att proffsen inte delar med sig om detta och andra verkliga problem. Kommer troligen inte att skriva något mer på detta forum. Men vem vet, kanske kommer till annat beslut i framtiden. Ingen pirat utan äkta viking och ger dig detta svar: Kul att du löste problemet! När det gäller dina andra åsikter så är det så att många kastar ut en fråga på detta forum och sedan försvinner, du har varit kort aktiv med 4 inlägg (går att se) och redan givit ditt missnöje. Ge det tid och var aktiv så ska du se att "proffsen" deklarerar sina ideer och kompetens. Kan med gott samvete skriva att på detta forum får du svar som är högt och lågt (killgissningar) men sorter man svaren så finner man en klick av kompententa människor med gedigen kunskap och erfarenheter som jag själv inte kan mäta mig mot även då jag själv anser mig inneha bra kunskaper av det mesta. Det är otroligt bra att bolla tankar och gå vidare praktiskt när man diskuterar på detta forum. Vill man ha svar direkt så gäller andra kanaler, typ Facebook osv. Välkommen. 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jorgen01 487 Postad 8 Maj Läste frågan först nu, hade jag sett den tidigare hade jag skrivit och frågat om det endast är skvallerstrålen som saknas. Och du därför tror att kylning saknas, svårt att veta hur långt dina kunskaper sträcker sig. Motorn kan få sitt vatten utan att det kommer något i skvallerröret. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser