Gå till innehåll
söndag 13 juli 2025
GTI

Bästa nav-appen till iPhone ?

Rekommendera Poster

Har idag B&G-plotter med AIS. Papperssjökort som backup. Har haft Eniro på sjön som backup tidigare, men den är ju nu nedlagd och ersatt av Skippo. Tänker att jag inte vill använda en platta som backup ombord utan endast en iPhone - dels pga att jag inte vill dra kabel för ström/större batteripack och dels för att jag tycker det räcker med mobilen i ett nödläge (med mobil-batteripack alltid ombord). Vilken navigationsapp skulle ni rekommendera - jag betalar gärna en slant för en årsprenumeration men inte några hutlösa priser dock.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Inte svar på din fråga, men som du skriver så har Eniro ersatts med Skippo, så varför inte bara fortsätta med ersättaren Skippo? Eller blev den sämre för iOS?

För android gjorde de lite inte så fullt lyckade ändringar, men tycker nog de kom till rätta med det under sommaren som va, så jag tycker den är bra alternativ.

Redigerad av Boanjohan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Seapilot.

95 kr per år. Hydrografica på utvalda ställen.

Du måste avinstallera appen när du förnyat prenumerationen nästa år när du märker att det buggar. Annars helt ok.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
14 timmar sedan skrev Jernhand:

Seapilot.

95 kr per år. Hydrografica på utvalda ställen.

Du måste avinstallera appen när du förnyat prenumerationen nästa år när du märker att det buggar. Annars helt ok.

Låter vettigt!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Jag tillhör Navionics Boating fancluben och gillar redundans precis som @GTI.
Har äldre Raymarine kartplotter med AIS och Navionics Boating app på  2 iPads/iphone.

I starkt soljus är det svårt att läsa av paddor och telefoner samt ibland stängs de ned pga för hög temperatur.
Har inte Hydrographicas digitala sjökort, dock några områden på papperskort.

Redigerad av skippeer

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...