Gå till innehåll
måndag 29 april 2024
Nettan1111

Aquador 28 dusch slangs trassel i ankarlådan

Rekommendera Poster

Vi har en Aquador 28 DC där jag upplever att duschslangen på badbryggan blandar sig konstigt med den blyade ankartampen i ankartampens plastlåda. Känns som om man borde få till någonting som leder duschslangen på utsidan av lådan.
Har någon dykt ner och provat hitta på något? Trångt som tusan, jag var ner i våras med huvudet först och  knöt fast / bytte till en ny fin mjuk blyad Robline ankarlina och det var det värt 👍 Problemet har dock funnits hela tiden med duschslang och ankartampsblandning. Obs. Ankarlinan går alltid ut men verkar hamna lite konstigt i lådan ibland. Nu tex ligger linhögen väldigt långt fram i lådan kanske kan den numera mkt stela duchslangen lyckas göra så den styrs så? Bergis läge att dyka ner i hålet igen till våren och även byta duschslangen som säkert också är 15år precis som båten 😅

Tips / ide på lösning?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vet inte hur många som har koll på hur en Aquador 28 DC har sin duschlösning, men jag gissar det är fler som INTE vet hur det ser ut än som gör det. Därför skulle en bild eller fem hjälpa om du vill ha svar - om du inte har tur som en tokig förstås och någom som löst samma problem hänger här på forumet och vet precis hur man gör. 
Jag önskar dig ett stort lycka till 😊

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
3 timmar sedan skrev Nettan1111:

- - -

den numera mkt stela duchslangen

- - -

 

Jag hade en mycket stel duschslang av plast i min båt som var hopplös att hantera (dessbättre på motsatt sida som ankarspelet så de bråkade inte med varandra). Jag köpte ett par vanliga duschslangar med metallhölje och skruvade en gängad koppling mellan dem så jag fick en ordentligt lång och smidig slang. Lite vulktape runt skarven fick den att inte fastna "i hålet". Numera är det mycket enklare att dra ut o mata tillbaka slangen genom sitt lilla hål.

 

Om jag hade haft slangen tillsammans med ankartampen så hade det nog gått att komplettera med någon skiva med kanter så slangen inte bråkade med ankartampen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...