Gå till innehåll
söndag 28 april 2024
M__G

Tryckluftskompressor

Rekommendera Poster

Hej på er. Jag har en enklare tryckluftskompressor. Den läcker olja, såg då att är en spricka i den transparenta oljepluggen. Någon som vet var man kan köpa en sådan? Verkar inte helt enkelt. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
5 minuter sedan skrev M__G:

Hej på er. Jag har en enklare tryckluftskompressor. Den läcker olja, såg då att är en spricka i den transparenta oljepluggen. Någon som vet var man kan köpa en sådan? Verkar inte helt enkelt. 

Hur tror du att det skulle fungera om du berättade något om kompressorn, märke och typ och kanske årsmodell? En bild på oljepluggen skulle inte heller skada.

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vet att jag för många år sedan köpte en förpackning med fyrkantiga ark med olika sorters packningar. Kork, olika sorters gummi och plast. Tror det var på Classe eller BT. Några var oljebeständiga. Kanske kan vara en variant men jag har då jag använt dem funnit att det är svårt att skära och klippa packningar i rund form. Går väl om man har en stans förstås.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
16 minuter sedan skrev ChristerN:

Vet att jag för många år sedan köpte en förpackning med fyrkantiga ark med olika sorters packningar. Kork, olika sorters gummi och plast. Tror det var på Classe eller BT. Några var oljebeständiga. Kanske kan vara en variant men jag har då jag använt dem funnit att det är svårt att skära och klippa packningar i rund form. Går väl om man har en stans förstås.

Det är nog ok med en bra packning, men den enda upplysning vi fick va ju att själva plastpluggen hade spruckit.

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Det är en kompressor från bauhaus, hercules. Gissar att det är någon kina-tillverkare så säkert samma på flera, bara olika dekaler. Pluggen är i plast och sprukigt, som packning kulle det nog gå med en oring gissar jag. Även om den som sitter där är platt. Men hitta någon som säljer den, det verkar vara svårt. 

Redigerad av M__G

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
10 timmar sedan skrev Rascal:

Det är nog ok med en bra packning, men den enda upplysning vi fick va ju att själva plastpluggen hade spruckit.

Japp. Och nu fick vi märket och även infon om att packningen är i plast och platt.

1 timme sedan skrev M__G:

Det är en kompressor från bauhaus, hercules. Gissar att det är någon kina-tillverkare så säkert samma på flera, bara olika dekaler. Pluggen är i plast och sprukigt, som packning kulle det nog gå med en oring gissar jag. Även om den som sitter där är platt. Men hitta någon som säljer den, det verkar vara svårt. 

En liten bild kanske underlättare?

  • Haha 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2 timmar sedan skrev ChristerN:

Japp. Och nu fick vi märket och även infon om att packningen är i plast och platt.

En liten bild kanske underlättare?

Ska ta bild nästa gång jag får tillfälle. Tar nog någon dag eller två. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
5 timmar sedan skrev bemek:

se även denna fler artiklar finns, jag har handlat rf prylar spännband rattskruvar mm  B

 

https://www.wiberger.se/kategori/synglas

Det var en enklare lösning. Nära mig. Var förbi, de hade en likadan, så nu är det nog löst, bara testa montera och fylla olja. Tack alla för tipsen, jag återkommer när jag testat. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
6 timmar sedan skrev M__G:

Det var en enklare lösning. Nära mig. Var förbi, de hade en likadan, så nu är det nog löst, bara testa montera och fylla olja. Tack alla för tipsen, jag återkommer när jag testat. 

Löst. Funkade perfekt. Tack alla som kom med idéer och tankar. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...