Gå till innehåll
lördag 27 april 2024
Gäst Prins Eugen

Vad tycker ni om vattenskotrar?

Rekommendera Poster

Gäst Prins Eugen

Tja! Svara ärligt nu :-D Det e ju hur NAJS SOM HELST att glida fram i ca [RÖD]60 knop[/RÖD]. Testa det vettja!! (O inget gnäll om hög ljudnivå eller svall. Har en 4-taktare som låter betydligt mindre än mina pärons gamla häck till motor 50 hk 2-takt...både låter o luktar skit...)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jag har inget emot dem i alla fall.. finns bara ett problem. DE VÄCKER HAAA BEGÄR !!!! :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Prins Eugen

Håller med fullständigt...vill bara ha [LILA]fler o fler o fler o fler o fler o fler[/LILA]...ungefär som med tatossar!! :-tackar [LINK]http://jetski-sweden.se[/LINK] [ORANGE]JETSKI-SWEDEN[/ORANGE]

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Länken funkar inte.. Personligen har jag inget mot vattenskotrar.. inget svall och det dånar inte så mycket heller. Vad jag vet och har läst i tidningarna så är det tydligen jetstrålen som ställer till problem på sjöbottnen. Det tycker jag är ett väldigt dåligt argument för att förbjuda skotrarna. jag möter hellre en Vattenskoter än en halvplanande motorbåt typ Nimbus26.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Själva vattenskotern är det inget fel på. Ifall det är något problem så är det personen som sitter på denna. Att vara på sjön är för mig i alla fall att söka lugn och ro, fiska, umgås och bara finnas till. När man du lagt sig till ro i någon vik få ett antal vattenskotrar vars ägare tycks tycka att det är roligt att runda ett antal skär just där är inte världens roligaste vy. Det som slagit mig är att vattenskoterägare verkar vara utpräglade flockdjur eller är dessa endast sociala varelser för de är alltid minst två ofta fler. Tack och lov, än har vattenskoterägarna inte lyckats ta sig ut på öppet vatten... Fick du Prins Eugen nu svar på vad jag anser om vattenskotrar. Sammanfattning; Skotrarna är det inget fel på utan dessa har nog sin funktion. Det är ansvarslösa brukare som är eventuella problem. Sedan är det upp till var och en att göra som den vill så länge detta inte inskränker någon annans intressesfär./Nitro

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Prins Eugen

Ah, jo´rå det fick jag allt. Jag håller till på ostkusten lite här o var o [RÖD]swischar[/RÖD] gärna förbi harstena o käkar ngr frallor o sedan ner mot fyrudden i en jäkla fart!! Det e livet höhöhö. Har hört att svallet från stora motorbåtar inte e så bra heller typ mot stränder (?). [LILA]Mvh, Prins Eugen[/LILA] klistra in denna lilla adress i adressfältet så ska la länken funka.. http://jetski-sweden.se/ eller testa igen: [LINK]www.jetski-sweden.se/[/LINK] [GRÖN]Tjenare!![/GRÖN]

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

tja...drar man på i 60 knop inomskärs så lär man ju inte bli så gammal...dessvärre så kan det ju drabba andra tyvärr...i mina trakter är såna maskiner förbjudna i vissa inomskärsfarleder numera ( 1/7 ) och det har väl sina skäl pga brukarna misstänker jag...utomskärs ser man inte till dom alls...men det är väl inte så kul o stajla därute o kallt är vattnet oxå...men annars är det väl en kul leksak ser det ut som i alla fall

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Prins Eugen

det e så trisst me alla förbud hit o dit :-O :-/ :shock: JAG BLIR SÅ SNEEEEEEE!!! [RÖD]Måste bara dra som fan i helgen bara för att man kan reta ngn iaf!!![/RÖD] MVH, PRINS EUGEN!!!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

har du tänkt på att det kanske är just den turen du tar i helgen som gör att det blir förbud nästa sommar? *s*

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hmmm Herr Eugen verkar var en man som inte är riktigt mogen. Kanske inte heller känner till vars och ens SKYLDIGHET att anpassa hastigheten till omgivningen och omständigheterna. Själv tycker jag det är en kul leksak nån gång då och då men lägger hellre pengarna på annat.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det finns nog båda sorters folk på skotrarna, men det är väl dom som beter sig illa som märks... som med så mycket annat. Tyvärr verkar ju den här Prinsen vara just en sån här som märks... och förstör för alla andra genom att störas och göra så vi får just en massa förbud!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

De är så feta de nya stora skotrarna. Helt brutala. Synd bara att de rasar hela tiden. Varenda begagnadannons man sett har ju bytt nästan hela motorn...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Prins Eugen

Hehehe äntligen lite mothugg...fan ni e sega som råttor hähähäh :x-mas: Såja jag syns nog ändå..men jag blir ändå trött av sånna inlägg: Det finns nog båda sorters folk på skotrarna, men det är väl dom som beter sig illa som märks... [RÖD]Hur beter man sig illa på en skoter?!? [/RÖD]Är det [bRUN]lika [/bRUN]med att åka [GRÖN]fort[/GRÖN]? :roll: Prins Eugen den förskräcklige... :mad:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När man beter sig illa är när man inte visar respekt för andra och deras integritet... ELLER? :-?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för mig. Det finns inget seriöst hos den som startat denna linan!/Nitro

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Prins Eugen svarade på en annan tråd om det var farligt att köra vattenskoter med kommentaren använd skallen bara. Jag tycker det vore kanon om han gjorde det så det inte blir som han beskriver i denna lina.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du kan ju börja med att registrera dig så kan vi fortsätta att prata seriöst!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skulle gärna ha en vattenskoter själv, ser ruskigt skoj ut. Som sagt så är det tyvärr många omogna, icke allt för intelligenta killar som kör vattenskoter. Låg för 2 helger sedan förtöjd med båten mot ändan ¨på en brygga. Det kommer en kille på vattenskoter glidandes inifrån hamnen och tar det väldigt lugnt, bra tänkte jag eftersom han senare skulle passera några meter från min båt. Detta hade gått hur bra som helst om det inte vore för att idioten när han var nästan jämsides med min båt och några meter ut kom på att han skulle peta gasen i båten, en vattenskoter med 215 hk i gör en helö del svall om man petar gasen i botten, Detta resulterad i att min båt trots fendrar fick sej en rätt mysig repa i skrovet. Man blir riktigt glad när man slipat och fernissat hela vintern och sen kommer någon stjärna och gör så. Som tur är är inte alla som jag har en viss känsla av att du är Prins hittan o dittan. .

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Prins Eugen

Öh [GRÖN]du[/GRÖN] ba, det finns la [ORANGE]motorbåtsförare[/ORANGE] av samma kaliber [RÖD]öh bah va[/RÖD]? Ok, det där med din båt va väl inte kul...vad hade hänt om det varit en stor fet motorbåt på 34 fot!?? Flis....(?) :-O :mad: Regga mig för att spinna vidare om dessa underbara farkoster...orkar inte.. :x-mas: Mvh, Prins Eugen den underbare

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Självklart finns det motorbåtsförare som beteer sig lika illa och de borde inte heller få vara på sjön. Men tyvärr så är det så att det är många av dessa gangstrar som inte visar respekt eller helt enkelt inte förstår bättre som skaffar sig en vattenskoter att leka med. Som tur är så har det aldrig hänt mej att någon med en 34fots motorbåt betett sej såhär och jag tror inte det kommer hända heller, respekten finns oftast där då... Du verkar ju inte vilja förstå riktigt vad vi menar, som sagt jag skulle gärna åka vattenskoter själv och jag tycker att de som har vattenskoter ska använda de, och de får gärna åka fort, men låt bli med det inne i hamnar och andra känsliga områden, det går trots allt fort, det är lätt att det blir olyckor, kör som svin om ni vill, men gör det inte bredvid min båt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sen är ingen dummare här än att förstå att du vill reta upp folk mer än vad du egentligen behöver. Att du inte kan registrera dej och våga stå för dina åsikter tycker jag är lite vekt, du som verkar vara såp macho och cool med din röda vattenskoter kanske borde visa badbrudarna vem du egentligen är. Och du grabben.. Tror du får mera napp med 28 fot mahogny och en stor mysig ruff med duntäcken och vinröd klädsel.. Flickorna smälter som smör i solsken..... Tyvärr suckar de mest åt de häftiga grabbarna på vattenskoter som trycker på precis bredvid båtarna med resultatet att alla båtar slår ihop osv.... Skärp till dej om du vill ha en tös med mer vett än dej själv..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du kanske kan förstå irritationen om du tänker efter hur du skulle känna mot mej om det varit din vattenskoter som låg mot bryggan, hade jag gasat lite med min båt bredvid dej då så hade din röda vattenskoter förmodligen inte legat bredvid bryggan längre utan uppe på bryggan,plus att du nog hade fått åkt till närmaste watski butik och köpa allt glasfiber de har om du i överhuvudtaget skulle få den att flyta igen.. Skulle du inte bli irriterad?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

OK med vattenskoter. Det gäller bara att de - OCH ALLA ANDRA - som färdas till sjöss visar hänsyn till andra. Skärgården är till för alla! //Lars

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Aaron Sterner

Vattenskoter är en pittförlängare. Det finns inget mesigare än en brat med bandana som glider in på macken med en skoter och tror att man får brudar med en skoter. börja med nåt annat lite klyftigare som vindsurfing. Lite manligare, lite coolare och sportsligare. 35 knop på en vindsurfingbräda känns som hundra på en vattenskoter. man blir brun och får fina muskler. garanterat brudar!! Sluta vara mesig och låtsas ball. va ball på riktigt!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tror Prins macho vattenskoter har gått och blivit tyst nu. Båtkörkort på sjön vore en fin idé, men innan man ens kan tänka tanken så måster det finna snågon som kan kontrollera detta också, annars fyller det ingen som helst funktion. Tyvärr....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nåja, Prinsen är väl ute och försöker dra svallvågor för en Stena färja eller så....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hittade lösningen på vattenskotrarna på norska Blocket Svallvågs fri, väsnas inte mycket. I och för sig ingen stor raggningsfaktor men är nog en fräck upplevelse.

post-11771-1394234441,356_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag klara inte av att hålla andan så länge så det räcker för mig ! :-D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...