Holsson 0 Posted October 26, 2020 Jag håller på och försöker förstå vilka parametrar som avgör propellerval och liknande Får då frågan om drevets utväxling ! Hur tar man reda på detta , det är en gammal båt med utbytt drivlina som inte är original i båten Hur tar man reda på utväxlingen Ska också se över propellern som inte heller den är anpassad till båten märkningen är EO-LE-1419 och 240907, någon som förstår ved dessa hieroglyfer betyder ? Share this post Link to post Share on other sites
Kane 976 Posted October 26, 2020 Verkar vara en 14 1/4 x 19" propeller (diam. x stigning). Har du drevet av kan du snurra på propellern och räkna varv på ingående axel. Share this post Link to post Share on other sites
Holsson 0 Posted October 26, 2020 OK Tack för hjälpen Share this post Link to post Share on other sites
Baxlaget 244 Posted October 26, 2020 Har för mig att utväxlingen stod tryckt på mitt Alpha One, högst upp på ena sidan. Share this post Link to post Share on other sites
Holsson 0 Posted October 27, 2020 Har hört detta också men jag kan inte se något Share this post Link to post Share on other sites