Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
SeaMaster560wa

Installation av värmare :)

Rekommendera Poster

Hej!

Är i gång med att installera en dieselvärmare i vår båt men har lite svårt för att bestämma mig var jag ska placera den :)

Jag vill ju inverka så lite som möjligt på förvaringsutrymmen samtidigt som jag vill ha den utanför hytten (tror jag)

Nu till mina frågor:

1. Kan man montera den på skrovsidan med hjälp att sika och plattor som den sedan skruvas fast i eller blir den inte det hållbart?

2. För den mycket väsen och blir det någon avgaslukt från den? (tänkte ifall jag ändå ska montera inne i hytten)

Andra tips mottages gärna :)

 

Tack på förhand!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

1. Sätter man träskivor med sika så sitter de ganska bra, iaf om de är ganska stora och belastningen inte är så stor. Satte en 10x10 cm skiva som jag hänger ca 50 meter landströmskabel på. Funkar fint. Tror det är en fördel om man gör så för då får man en liten dämpning av upphängningen. 
2. Tror, återigen, att du kommer höra den om du monterar den i hytten men det viktiga, har jag läst här, är att ha en bra ljuddämpare på den. 

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
14 minuter sedan skrev ChristerN:

1. Sätter man träskivor med sika så sitter de ganska bra, iaf om de är ganska stora och belastningen inte är så stor. Satte en 10x10 cm skiva som jag hänger ca 50 meter landströmskabel på. Funkar fint. Tror det är en fördel om man gör så för då får man en liten dämpning av upphängningen. 
2. Tror, återigen, att du kommer höra den om du monterar den i hytten men det viktiga, har jag läst här, är att ha en bra ljuddämpare på den. 

Så en montering på skrovsidan bör inte vara några problem då egentligen, fördelen som jag tänkt med det är ju att det blir korta avgasslangar + att den är mest ur vägen där :)

 

Så här monterade jag den idag men då kommer avgasslangen får gå rakt över förvaringsutrymmet och det känns sådär

20200926_122210.jpg

Redigerad av SeaMaster560wa

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...