Gå till innehåll
fredag 26 april 2024
Ljung_Gbg

Nedsänkt plastlock - var hittar jag en sådanhär?

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag letar efter ett nedsänkt plastlock till tändningslåset som på bilden nedan. Jag har samma båtmodel som på bilden men min saknar denna. Verkar inte gå att få tag på något original heller.

 

Någon som har någon ide på ett bra alternativ?

 

Mvh

7441A6BD-10DF-42FB-A075-3FB83EC9B8EE.jpeg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

(Forumreglerna säger att man inte får posta samma inlägg flera gånger.)

Jag tror du får bättre svar med en bättre bild. Är det den där runda grejen i nederkant av bilden du letar efter?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Christer!

 

Forumreglerna säger ”Posta inte INTE samma inlägg gång på gång.” vilket jag tolkar som att ”tjata” eller att spamma onödigt innehåll. I mitt fall handlar det om att söka information av en generell natur som fler än motorbåtsägarna skulle kunna ha. En tolkningsfråga kanske, men jag tar din uppmaning och har inte avsikt ställa frågan fler gånger.

 

Ang. locket så är det den runda försänkningen till vänster under ratten jag söker, eller ett bra alternativ. In mitt fall sitter tändningslåset bredvid ratten på instrumentbrädan. Jag har precis bytt tändningslåset pga väderpåverkan och vill kunna skydda det nya lite bättre, samt få bättre plats för instrument (ny skiva ska dit över den gamla som täcker hålen).

 

Min båt saknar ju denna så någon bild kan jag inte ta på vad jag söker, men här är ett par andra som visar samma sak.

1B8332AC-31FD-4C5C-944A-110D87CB6D67.jpeg

21328653-12E8-4C78-99FF-F42561527B1A.png

5C664815-49A1-4F7F-8F2C-1AE5ED1AFA16.jpeg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2 minuter sedan skrev Ljung_Gbg:

Ang. locket så är det den runda försänkningen till vänster under ratten jag söker, eller ett bra alternativ.

Ok. Har inget bra förslag men funderar på hur mina tändningslås ser ut efter 25 år ute i ur och skur...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det va en mycket bra ide! Möjligen att hålet är något för smalt och ev djupet för stort, men det kanske kan gå. I värsta fall kan man ju montera låset i en distans som får nyckelhålet att hamna på den nivå man vill.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2020-08-27 vid 16:48 skrev Ljung_Gbg:

Det va en mycket bra ide! Möjligen att hålet är något för smalt och ev djupet för stort, men det kanske kan gå. I värsta fall kan man ju montera låset i en distans som får nyckelhålet att hamna på den nivå man vill.

Dom jag hade standard i min båt va bredare en dom jag köpte på B-tema. Googlade runt en massa för att hitta rätt bred men dom enda jag hittade va väldigt grunda. Minns inte vilka det va men dom skulle passa för ditt endamål. Har för mig att dom bara va ca 4cm djupa.  

Typ denna https://www.seasea.se/pentry/husgeråd/burkhållare-1

 

4 cm minus låset borde väl bli typ 3cm och det är väl ett bra mått

Redigerad av Pirayan
Fick en idé :-)
  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2020-08-29 vid 08:48 skrev Pirayan:

Dom jag hade standard i min båt va bredare en dom jag köpte på B-tema. Googlade runt en massa för att hitta rätt bred men dom enda jag hittade va väldigt grunda. Minns inte vilka det va men dom skulle passa för ditt endamål. Har för mig att dom bara va ca 4cm djupa.  

Typ denna https://www.seasea.se/pentry/husgeråd/burkhållare-1

 

4 cm minus låset borde väl bli typ 3cm och det är väl ett bra mått

Jag tror du är något på spåren här! Jag hittade flera alternativ som skulle kunna funka. Jag testar och återkommer!!

 

BR Andreas

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...