Gå till innehåll
söndag 05 maj 2024
Eile

Varför gör de så här?

Rekommendera Poster

Brukar ligga vid ett större sandrev utan för en ö  med en fin dropoff,   detta är ett populärt ställe för många båtägare med mindre barn som där kan köra lågt upp och lägga båten i sanden och ungarna leka i mycket grunt vatten.   Vad som förvånar mig  är när de ska iväg. Efter att i några timmar ha torkat impeller med motorn hissad så startar man upp utan att köra ner riggen i vattnet tillräckligt för kylning, gasar lite extra för ljudeffekten  och börjar sen putta ut båten mot djupare vatten så motorn går att hissa ner.   Jag har alltid nerhissat inget impellerrtorkande vid brygg mm,  har bytt var 7 år ser ut som ny, mjuk och fin.  Men hur blir det när man på säsongen vid varje körning kör någon minut i torre? 

Är det ljudeffekten av en gammal Saab de vill åt eller varför gör de så här?        

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2 timmar sedan skrev JakobJ:

Är detta Bolmen? :)

Nej, men Hindsen Södraboön men kan tänka mig även i Bolmen eftersom många här åker båt i båda sjöarna.    

Redigerad av Eile

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
4 timmar sedan skrev Gripen72:

Teknisk inkompetens blandat med flockbeteende...

Flockbeteende kan nog stämma med saab "djungeltrumma".  Många har ju motorer i 30-100k klassen man tycker ju någon form av manual för handhavande borde medfölja. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
8 minuter sedan skrev Eile:

Nej, men Hindsen Södraboön men kan tänka mig även i Bolmen eftersom många här åker båt i båda sjöarna.    

okej, där så ju härligt ut!

 

Japp, samma beteende ser man ofta i Bolmen också.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...