Gå till innehåll
torsdag 18 april 2024
Mr_m

Tips på Mittpulpet med liten ruff?

Rekommendera Poster

Hej forumet.

 

Efter många år ute på sjön i bobåt har det nu blivit andra förhållanden (tredje barn påväg) Och tiden att för att sköta och underhålla en båt på 34ft med vad allt det innebär finns inte på några år då vi har ca 2,5 timme till den.

 

Men utan båt vill man ju inte vara helt så därför har jag börjat kolla efter någon bra "badbåt" där vi iallafall kan ta oss ut lite smidigt samt dra med oss den på trailer hem och använda även i vättern. 

 

Har extremt dålig koll på denna typ av båt jag söker men har ju sett flertalet under åren på kusten. Det jag letar efter är något som liknad en Uttern S64 i utförande. Vilket vill säga mittpulpet med en liten ruff för 2 pers. Helst vill jag ha inombordare pga stöldrisken men kan överväga utombordare.

 

Uttern S64 är den enda modell jag har noterat under åren så därav just den som ett exempel. Men det borde finnas rätt många liknande modeller som denna? Eller?

 

Skulle vilja ha hjälp med att lista liknande modeller i denna tråden så man kan börja leta och få njuta av lite fina höst dagar.

 

Hit me med förslag. Mvh / M

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...