petopill14 0 Postad 15 Juni , 2020 Jag har en Bosjö 25 från mitten av 80-talet. Maskinen är en Ford 6 cylindrig diesel lastbilsmotor på 100 hk. Mitt problem är att oljetrycket sjunker när den kommer upp i ca 1700 varv. Är det någon som vet var man ska börja felsöka? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 500 Postad 15 Juni , 2020 Hur mäter du trycket? Jag skulle rigga med en helt mekanisk manometer. Denna mäter upp till 10 bar men kanske är något dyr. https://www.biltema.se/bil---mc/verkstadsutrustning/testinstrument/oljetrycksmatarset/oljetrycksmatarset-2000040923 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
petopill14 0 Postad 15 Juni , 2020 Jag har en oljetrycksmätare i instrumentpanelen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 500 Postad 15 Juni , 2020 Jag skulle absolut verifiera denna med en annan mätare. Om denna är mekanisk så eliminerar man även givarfel, alternativt får bör man testa med annan givare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
petopill14 0 Postad 15 Juni , 2020 Jag ska prova detta. Tack för tipset! 🙂 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser