Gå till innehåll
torsdag 28 mars 2024
Guiness

Garmin G3

Rekommendera Poster

Funderar på att uppgradera mina gamla Garmin G2 till senaste versionen G3, vad jag förstår så är de ganska bra nu... Min fråga är om jag måste köpa två kort eftersom jag kör två echoMap eller går det att kopiera dem? Eller om jag köper som nedladdning kan jag då ladda ner två gånger till två separata kort? Någon som vet?

 

Thanks

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bump.

Det verkar inte vara många som läser detta forum...eller så är det inget som vet?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kolla med Garmin Support, de vet! 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Menar du att du har två plotters i samma båt som ska dela på ett sjökort, eller har du två båtar som du vill dela sjökorten mellan? Det sistnämnda är inte möjligt. Och nej, det går inte att kopiera sjökorten till ett annat minneskort, kortets inbyggda serienummer används i licensen och varje kort har ett eget unikt nummer.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Allt går, det är bara olika svårt. Har faktiskt kört en kopia Bluechart G2 kopia i 2 år som jag provade att lägga på olika minneskort fungera klockrent. Nu i år så har jag köpt en riktig version får vi se om det är någon skillnad.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för svar! Jag har två plotters i samma båt, kör med två G2-kopior sedan ett par år tillbaka utan problem. Funderar bara på om någon vet om det funkar likadant med G3. Jag köper ett G3 oavsett så snart vet jag ”the hard way”... Frågan är om G3 är värt kostnaden jämfört med G2 där jag mestadels rör mig (västkusten)? 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...