Gå till innehåll
lördag 27 april 2024

Rekommendera Poster

Vi ska byta motor från Mercury F50 till en ny Yamaha F60 och har 3 st bensintankar med mercury koppling. Kan jag fortsätta använda mercurytankarna om jag byter till en mercury koppling på slangen? Eller är det olika flöden på Yamaha och mercury kopplingarna?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Killgissar och säger att det inte spelar någon roll 😉
En motor på ungefär samma hk, oavsett fabrikat, drar ungefär lika mycket och utombordare brukar suga i sig det dom behöver. 

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
22 timmar sedan skrev springer:

Vi ska byta motor från Mercury F50 till en ny Yamaha F60 och har 3 st bensintankar med mercury koppling. Kan jag fortsätta använda mercurytankarna om jag byter till en mercury koppling på slangen? Eller är det olika flöden på Yamaha och mercury kopplingarna?

Det vore väl en anledning för alla båtförsäljare att säga att "flödet är annorlunda" och på så vis tjäna en hacka.

Nej, det är ett rör från tanken till motorn som levererar det bränsle som råkar finnas i tanken just då. Inte märkvärdigare än så.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Vet inte om jag har haft otur eller om det finns skäl att utfärda den varning för biltemas koppling. Köpte en Yamahakoppling där i våras och den höll typ tre gånger...

 

Men tanken (tidigare till Mercury) fungerade bra. Det var gummit i kopplingen som gick sönder nästan direkt.

Redigerad av Dava

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Biltemas bränsleslangar har varit uppe här. No good ☹️

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...