Mawe85 9 Postad 1 Juli , 2019 Hej, Har en annan tråd på MG angående min Evinrude som strular. Nu börjar jag få ihop den och jag vill kunna testa på land om mina problem har löst sig. För att kunna se om problemet behöver jag köra på högre varvtal uppemot en minut. Är det något problem att köra 1 min på högre varvtal utan att impeller andra delar tar skada? Något annat att tänka på? //Martin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sebastianfrodin 0 Postad 1 Juli , 2019 Utan att veta något om dina tidigare problem med motorn skulle jag vilja säga att det kan nog va svårt att återskapa med torrvarvning. En utombordare tvåtaktare beter sig inte alls lika på torrvarv som ubnder belastning. Skulle inte heller rekommendera fullgas eller höga varvtal med spolmuff. Flödet genom muffen är nog inte tillräckligt. Överhängande risk att muffen inte är tät vid högt flöde eller ändrad hastighet av flöde. Du kan inte komma över en 150-200l tunna och fylla med vatten? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mawe85 9 Postad 1 Juli , 2019 (redigerade) 28 minuter sedan skrev sebastianfrodin: Utan att veta något om dina tidigare problem med motorn skulle jag vilja säga att det kan nog va svårt att återskapa med torrvarvning. En utombordare tvåtaktare beter sig inte alls lika på torrvarv som ubnder belastning. Skulle inte heller rekommendera fullgas eller höga varvtal med spolmuff. Flödet genom muffen är nog inte tillräckligt. Överhängande risk att muffen inte är tät vid högt flöde eller ändrad hastighet av flöde. Du kan inte komma över en 150-200l tunna och fylla med vatten? Hade en svag misstanke om det du beskriver. Mina föräldrar har en större plasttunna som jag skulle kunna låna. Nog bäst så! Tack! Min problemtråd: Redigerad 1 Juli , 2019 av Mawe85 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser