Gå till innehåll
tisdag 19 mars 2024

sebastianfrodin

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    6
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om sebastianfrodin

  • Placering
    Kadett
  1. Har du köpt nån maskin än? Annars kan jag rekommendera denna https://www.biltema.se/bilvard/maskiner-for-bilvard/polermaskiner/excentrisk-polermaskin-po150a-2000041606 Denna kanske inte avverkar i riktigt samma takt som den mange249 rekommenderade men har istället ett mycket bredare användningsområde. En oscillerande maskin är även mycket lättare att jobba med som nybörjare 3M's polermedel kommer nog vara alldeles dugligt för ditt projekt. Men gå gärna på med en ulltrissa för att få bra bett under första steget. Lycka till
  2. -Borde finnas kit med tempgivare och mätare hos diverse tuningfirmor eller liknande. Skulle inte förvåna mig om du kan hitta något på Jula/Biltema. -Givaren ska du montera i toppen, brukar med fördel monteras i närheten av termostaten där det finns bra med vatten.
  3. Utan att veta något om dina tidigare problem med motorn skulle jag vilja säga att det kan nog va svårt att återskapa med torrvarvning. En utombordare tvåtaktare beter sig inte alls lika på torrvarv som ubnder belastning. Skulle inte heller rekommendera fullgas eller höga varvtal med spolmuff. Flödet genom muffen är nog inte tillräckligt. Överhängande risk att muffen inte är tät vid högt flöde eller ändrad hastighet av flöde. Du kan inte komma över en 150-200l tunna och fylla med vatten?
  4. Inteen dum idé, det kan man ju testa C18 är lite lik ja men även c18 likt c19 har rutramar i alu, det är trä på denna. Samt att formen inte är helt lika heller. Har inte mätt den exakt ännu men traliern+båt är över 7m så den är nog något längre än c18s 5.80. Ja precis det är det jag sett på bilder och broschyrer. Här sitter rutorna i trä, det är annan design på rutorna, b.la så är rutorna längre på både c18 och c19. Soffan har jag inte heller det utan det är ''stol'' på varje sida om motorkåpan.
  5. Tack för tipset, det ska kollas upp! Har tänkt det med om jag inte skulle finna svar på annat vis.
  6. Hej, Har övertagit ett projekt från en vän som han haft i närmare 15 år. Det finns inga märkningar eller dokumentation kvar sen båten var ny. Det är en Ockelbo från troligtvis tidigt 70-tal. Utrustad med Volvo B20 och 100-drev. Jag får inte rätsida på vilken modell det kan tänkas vara? Det som är mest likt är C18 eller C19, dock är det det stora skillnaden på överbyggnaden och kapellet. Designen och skrovet är helt original förutom målad och förstärkt akterspegel. Så vad tror folket? 😊 (jag chansar lite och lägger frågan här, såg att det fanns övriga topics men va ytterst dålig respons på svar där)
×
×
  • Skapa nytt...