Gäst mattias Postad 7 Juni , 2005 Hej! jag vil bli medlem i båtklubb nära halmstad. Passiv medlem, bara så jag får försäkra båten i svenska sjö.. nån som har några förslag? mvh matte Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 425 Postad 7 Juni , 2005 Om du bara vill vara passiv medlem, kan du inte bli medlem i en organisation som Navigationssällskapet eller SXK? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst mattias Postad 7 Juni , 2005 absolut! om det är fullt tillräckligt för att kunna försäkra i Svenska sjö? vad kostar det att bli medlem där? mvh matte Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst mattias Postad 8 Juni , 2005 Hej! Kan någon änlig själ hjälp amig med detta? Svenska sjö var solklart billigast menkräver medlemskap. Vill åt så billigt å smidigt medlemsskap som möjligt som fyller Svenska sjö:s krav. mvh matte Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
peos 0 Postad 8 Juni , 2005 http://www.grotvik.se/Kontakt.htm där kan du bli medlem, eller om du kontaktar HSS/Halmstad Segelselskap Peo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst mattias Postad 8 Juni , 2005 Hej! Tack! vet du vad det kostar? mvh matte Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
peos 0 Postad 8 Juni , 2005 I Grötvik, 250:- per år, har jag för mig, men ring och kolla. Och då ingår en prenumeration på tidningen Båtliv. Peo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst mattias Postad 8 Juni , 2005 Ok! låter trevligt! Inga förpliktelser? vil helst bara betala in å sen inte behöva göra något mvh matte Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Selor Postad 8 Juni , 2005 Mattias! Du har väll förarbevis också? Det är nämligen mycket bra rabbat i Svenska Sjö om du har Nautisk kompetens, dvs förarintyg eller mer. Detta måste bevisas först i händelse av skada. Om det då saknas bevis och du därmed fått för låg premie blir det dyrt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst mattias Postad 8 Juni , 2005 Hej! Tack! inget förarbevis här, tyvärr! men jag uppfattade det som att det inte var ett krav? tar det lång tid att ta förarbevis, är det dyrt? mvh matte Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Segelbo 3 Postad 8 Juni , 2005 Beställ kursboken (Kurs & Bäring) från Sjösportskolan (www.sjosportskolan.se) plugga in förarbevisdelen och gör ett prov hos någon av NFB:s godkända förhörsförättare (200 kr). Eller, vilket är trevligt och faktiskt ganska lärorikt. gå en kurs på några kvällar på Folkuniversitetet eller Medborgarskolan. Man lär sig en hel del av att diskutera med andra... Nautisk kompetens inte bara reducerar premien på försäkringen, det reducerar också risken av olycka. Väl så viktigt... Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mutto 0 Postad 26 Juni , 2005 Hej! Någon som är medlem i Navigationssällskapet eller SXK? Måste få ett medlemskap snabbt å utan förpliktelser å med låg kostnad :-) mvh matte Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser