Gå till innehåll
måndag 29 april 2024
TL1

Boatstuff.se

Rekommendera Poster

Hej,

Försökte via facebook få hjälp med min beställning från boatstuff.se, men inlägged försvann från båtsnack och tips -gruppen. Vi ska se händer här lika.

 

Jag har alltstå inte fått kontakt med boatstuff.se på snart en månad. Pengarna tog de, men de svarar inte på epost, sms eller telefon. 

 

Har nån annan haft samma problem med dem? Allt jag hittar på nätet är positiva, men aning äldre inlägg på olika forum.

 

Måste säkert kontakta kreditkortsbolaget för att försöka få pengarna tillbaka

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)
29 minuter sedan skrev TL1:

Hej,

Försökte via facebook få hjälp med min beställning från boatstuff.se, men inlägged försvann från båtsnack och tips -gruppen. Vi ska se händer här lika.

 

Jag har alltstå inte fått kontakt med boatstuff.se på snart en månad. Pengarna tog de, men de svarar inte på epost, sms eller telefon. 

 

Har nån annan haft samma problem med dem? Allt jag hittar på nätet är positiva, men aning äldre inlägg på olika forum.

 

Måste säkert kontakta kreditkortsbolaget för att försöka få pengarna tillbaka

Nej, aldrig.

Nu finns en del av firman i samma hus som Ica på Styrsö Tången, rea på en massa grejer.

Redigerad av Georg_Ohm

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Konstigt...

Bor inte i närheten, så det är lättast att försöka kontakta dem via andra kanaler. Man vill ju hoppas att allt ordnar sej, men jag börjar bli lite orolig

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu har jag beslutat mej för att göra en reklamation till mastercard. De får sköta saken framöver.

 

Om jag förstått rätt på skriverier på nätet, så har en ny ägare tagit över butiken. Synd att en butik som tidigare tycks ha fungerat väldigt bra har blivit så här dåligt skött.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2018-06-19 vid 15:48 skrev TL1:

Vi ska se händer här lika.

 

Vet inte hur det är med er andra, men jag blir allmänt misstänksam när någon skriver så här dålig svenska. Är det automatöversatta inlägg för att smutskasta ett företag?

 

Har dock aldrig hört talas om företaget ifråga, så jag kan inte uttala mig i sakfrågan.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har handlat på Boatstuff.se under våren 2017 med bra service. Har för mig att dåvarande ägare ville sälja verksamheten. Är det samma företag som har webbutiken som har butiken på Styrsö? 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
47 minutes ago, DanielMalmgren said:

 

Vet inte hur det är med er andra, men jag blir allmänt misstänksam när någon skriver så här dålig svenska. Är det automatöversatta inlägg för att smutskasta ett företag?

 

Har dock aldrig hört talas om företaget ifråga, så jag kan inte uttala mig i sakfrågan.

Ursäkta min ursla svenska, har finska som modersmål :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
3 minutes ago, JonasAx said:

Har handlat på Boatstuff.se under våren 2017 med bra service. Har för mig att dåvarande ägare ville sälja verksamheten. Är det samma företag som har webbutiken som har butiken på Styrsö? 

Verkar som alla som har handlat där tidigare har bra erfarenheter. Därför vågade jag också beställa därifrån. Brukar oftast använda Hjertmans och Erlandsons

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag startade och drev Boatstuff.se under ett antal år men sålde webbutiken samt lager i slutet på förra sommaren

Tyvärr verkar nya ägaren missköta den kraftigt när det kommer till att leverera till kunderna

Själv så skickade jag i regel varor samma dag eller dagen efter vilket är ett måste för att få en webbutik att överleva

Han som köpte Boatstuff.se verkade väldigt ambitiös men något måste ha gått snett

Det har hört av sig mängder av kunder till mig då mitt nummer tydligen ligger kvar både på Facebook och på orderbekräftelse 

Har vänner samt lite gamla kunder som till slut efter några veckor fått sina beställningar

 

Trist när det tidigare goda ryktet körs i botten 

Kunder man tappar på nätet får man inte tillbaka

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tråkigt att höra. Får ta en sväng om Styrsö i sommar om man skall ha nått. Köpte billiga Southco beslag i rostfritt och skulle behöva fler.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2018-06-19 vid 15:48 skrev TL1:

Hej,

Försökte via facebook få hjälp med min beställning från boatstuff.se, men inlägged försvann från båtsnack och tips -gruppen. Vi ska se händer här lika.

 

Jag har alltstå inte fått kontakt med boatstuff.se på snart en månad. Pengarna tog de, men de svarar inte på epost, sms eller telefon. 

 

Har nån annan haft samma problem med dem? Allt jag hittar på nätet är positiva, men aning äldre inlägg på olika forum.

 

Måste säkert kontakta kreditkortsbolaget för att försöka få pengarna tillbaka

Fick du någonsin svar av boatstuff? @TL1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)
On 6/25/2018 at 10:28 PM, Capitan said:

Jag startade och drev Boatstuff.se under ett antal år men sålde webbutiken samt lager i slutet på förra sommaren

Tyvärr verkar nya ägaren missköta den kraftigt när det kommer till att leverera till kunderna

Själv så skickade jag i regel varor samma dag eller dagen efter vilket är ett måste för att få en webbutik att överleva

Han som köpte Boatstuff.se verkade väldigt ambitiös men något måste ha gått snett

Det har hört av sig mängder av kunder till mig då mitt nummer tydligen ligger kvar både på Facebook och på orderbekräftelse 

Har vänner samt lite gamla kunder som till slut efter några veckor fått sina beställningar

 

Trist när det tidigare goda ryktet körs i botten 

Kunder man tappar på nätet får man inte tillbaka

Mycket tråkigt. Det finns visst en max tid för att få pengarna tillbaka via mastercard, så jag kunde inte vänta längre och anmälde affären. Jag fick pengarna tillbaka och ett nytt kort, blev väl något smått att betala men bättre så här. Hoppas han sköter butiken bättre i fortsättningen.

 

@Anders_trollh inget svar på telefon, sms, epost eller facebook. Slutade försöka till sist.

Redigerad av TL1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...