Gå till innehåll
fredag 13 februari 2026
moltas

Inbrottsförsök Slättanäs Båtsällskap, Blekinge.

Rekommendera Poster

Tjuvarna på båtanläggningarna blir mer och mer fräcka. Igår em. mellan kl 13.00-14.00 gjordes ett inbrottsförsök på vår redskaps- och verkstadsbod. Nu blev  dom skrämda av personer som såg detta och fick inte med sig något. Dom hade inte varit smidiga utan med släggor och andra tillhyggen försökt slå sönder låsanordningen. En sak är uppenbar, det var rejält tillverkat med låsen. Bygel av plattjärn, dubbla lås och godkända hänglås av försäkringsbolag. Dock blev denna så skadad att en snabb reparation var nödvändig igårkväll. Men, hör och häpna, idag på morgonen ca 07.30 var samma bil och rekade igen. Förmodligen skulle dom fullborda stölden i tron om att det inte var reparerat. Det upptäcktes idag av en boende i området och bilen försvann snabbt som attan. Bilen ifråga var en mörkblå VW Golf och övertejpade nummerskyltar. Vet ju inte var dom slår till nästa gång men håller dom till i Blekinge med omnejd så håll ett öga i Era båthamnar. Och glöm inte bilen om den används på andra ställen, mörkblå Golf med övertejpade nummerplåtar. Nu drar sig inte tjuvarna för att agera mitt på dagen. Man blir mer än förbannad! :-(( Givetvis är tilltaget polisanmält.

28167379_879230898918098_6485284091023584721_n[1].jpg

28276972_879230872251434_3535214649601298173_n[1].jpg

Redigerad av moltas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

För djävligt.

Skönt att ni lyckades skrämma bort dom. Hoppas dom inte åkte till min hemmahamn, Gö.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har väldigt förutfattade meningar om inbrott i båtar.

Det kan vara skitungar men troligen inte. De brukar inte åka omkring med släggor.

Proffs är det inte.

Någon försökte bryta sig in i min båt en vinter.

Tjuven, eller rättare sagt, idioten försökte bryta bort hänglåsöverfallet, troligen med fel verktyg. När han lyckats trycka in luckan lite så gick larmet, sirener och blixtljus. Samt via GSM men den tanken hade nog inte slagit honom. Så han gick till nästa båt(!).

Jag fick larmet och åkte ner. Där ser jag en person som försöker ta sig in i en annan båt. Jag ringde polisen som skickade TRE bilar.

Tjuven sticker igenom ett staket och försvinner på sin cykel(!). Polisen spårade honom en lång bit men lyckades inte ta honom. De säkrad både sko och cykelavtryck. Polisen var ganska säkra på hans slutdestination. 

Tänk vad smart om han nu hade snott en spis, komma cyklande med den på pakethållaren genom stan! Som sagt, idiot.

Tidningen gjorde stort repotage, polisen fick mycket beröm.

Epilog: Det har inte varit ett vinterinbrott sen dess.

Slutsats: Larm är bra. Polisen också.

Nedg larm.png

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Roligt att se att polisen åker ut på båtstölder.

Jag ringer en gå då jag observerar en båt som framfördes av en som inte var ägaren, en poliskvinna tar pliktskyldigt emot mina uppgifter, sista frågan lyder vilket är båtens värde?

Ca 250000 svarar jag, kvinnan höjer rösten 250000 då är vi ju tvungna att åka ut!

:D

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...