Gå till innehåll
söndag 28 april 2024
Larre

Bensinskatte protestlista

Rekommendera Poster

Tack, i alla fall någon som har lite verklighetsinsikt. smiley-wink.gif\

 

Mvh

jberg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Jag tror att dessa namnlistor skulle bli väldigt korta om flera såg den...

 


 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag skulle då inte ändra mig.

Det måste till ett nytt tänk hos både svenska makthavare och medborgare.

Är det inte tänkbart att det kan finnas andra styrmedel än reflexmässiga prishöjningar på allt som anses misshagligt?

T.ex. prissänkningar på de bättre alternativen? Varför är alkylatbensinen, till exempel, till och med DYRARE än vanlig bensin? Det är ju vansinne. Eller mer information? (Här tänker jag mer på t.ex. alkohol och tobak än på förbränningsmotorer) Eller kanske satsningar på forskning om alternativa bränslen? Vad vet jag. Det måste finnas andra vägar.

I Sverige är det ALLTID och BARA prishöjningar som gäller. Jag är så trött på det.

Med sänkt skatt skulle jag inte köra en meter mer än jag gör nu. Varken med bil eller båt. Däremot skulle jag kanske få en slant över till annat, vilket ju vore kul som omväxling

 

Senast ändrad av Uffe70 | 18 april 2007 | 15:43

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

På tal om det, filmen sänds 22/4 kl 21.00 på TV4 Fakta.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Uffe du har helt rättatt vi ska subventionera bättre alternativ än bensin och satsa på forskning om alternativa bränslen. Men vad tror du den forskningen kostar och var har du tänkt ta pengarna till subventionerna ifrån om du dessutom ska sänka skatterna på bensinen??? Och när du sänker skatterna på bensinen kommer de alternativa drivmedlen att bli relativt dyrare vilket gör att du måste subventionera dessa ännu mer, gör du inte detta kommer ingen använda dessa eftersom de då fortfarande är för dyra. Därför måste vityvärr ha kvar hög skatt på bensinen samtidigt som andra länder, tex usa, även de höjer sina skatter och använder dessa för att satsa på alternativa bränslen. Det är den enda hållbara utvecklingen vara sig vi vill eller inte.

 

Mvh

jberg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...