Gå till innehåll
tisdag 25 november 2025
earendel

Ventilproblem AQ130

Rekommendera Poster

Det är inte så att lyftaren åkte bort när du lyfte toppen för att byta packning, utan att du märkte det. Som jag skrev tidigare i tråden att drar man stötstången rakt upp så finns risk att man får med sig lyftaren ur sitt läge.

Man måste vrida och vicka lite på stötstången när man ska ta bort densamma.

Tyvärr åker du nog på att lyfta toppen igen.

Hej

Nej jag tror inte det. Lyftaren är såpass stor att man skulle märka det. Skall lyfta toppen igen och kolla.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Näe är inte alls säkert att man märker det om man är lite oerfaren . När tog du bort stötstängerna när toppen skulle bort?

Förmodar att du tog dom innan du lyfte toppen. Då ser du inte om lyftaren följer med upp en bit för att sedan släppa och lägga sig vid lyftargalleriet. Tittade du ner om alla lyftarna var på plats innan du lyfte på toppen?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Näe är inte alls säkert att man märker det om man är lite oerfaren . När tog du bort stötstängerna när toppen skulle bort?

Förmodar att du tog dom innan du lyfte toppen. Då ser du inte om lyftaren följer med upp en bit för att sedan släppa och lägga sig vid lyftargalleriet. Tittade du ner om alla lyftarna var på plats innan du lyfte på toppen?

Jag tog bort stängerna och lade de i den ordning de satt. Skulle ha märkt om lyftare åkte upp. Som jag skrev tidigare, det verkade som lyftaren hade fastnat i övre läget och jag knacka till stötstångaren lite och då åkte den ner, långt ner.

Fattar ingenting

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

post-67245-0-35286200-1471194210_thumb.jpg

Vad Gelis menar är att när du drog upp stängerna så kan lyftaren hänga med och lägga sig vid sidan om sen ligger den där och du kör ner stången ända ner till kammen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om den låg på sniskan ovanför sin plats så kan den ju ha legat ivägen för stötstången för att sedan flytta sig åt sidan när du knackade ner stötstången.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om den låg på sniskan ovanför sin plats så kan den ju ha legat ivägen för stötstången för att sedan flytta sig åt sidan när du knackade ner stötstången.

OK, det visste jag inte att den kunde lägga sig på sniskan. Skall lyfta locket igen och kolla.

Tack

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

OK, det visste jag inte att den kunde lägga sig på sniskan. Skall lyfta locket igen och kolla.

Tack

Finns det plats för lyftaren att lägga sig på smiskan? Ligger den på kammen då??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Som svar på dina två frågor, Ja.  Nej den lägger sig på området ovanför kammen, för att komma ner till kammen måste lyftaren sitta i sitt säte dvs vertikalt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej alla snälla

Jo, ni hade rätt! Lyftare hade hamnat på sida. Tog upp den och monterade den rätt och kunde konstaterar att alla ventiler funkar.

Tack så jätte mycket för all hjälp

Alan :D

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...