Alsarp 1 Postad 6 Augusti , 2016 Hej! Har en Bayliner 2855 -99:a. Är det svårt att montera en "eltoa" i denna båt och vad är kostnaden för själva toan? Vem säljer? /p Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 697 Postad 6 Augusti , 2016 Vad sitter det för toa idag? Någon typ av porta-potti eller en vanlig spoltoa med handpump? Om det är en vanlig toa så är det i princip bara att byta ut mot en eldriven. Dessa säljs i vilken båttillbehörs affär som helst till o med Biltema har, bara att välja vad man vill ha. Lite mek med slangar o eldragning blir det förstås. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 5 052 Postad 6 Augusti , 2016 Så kan man göra... Om du redan har en toalett, så har Sesea en konverteringssats, där du behåller porslinet och skruvar loss pumpdelen och bottendelen och ersätter detta med konverteringssatsen, inte så svårt alls. Sedan får du dra fram kablar till denna, säkring och en strömbrytare, den senare ingår i satsen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Alsarp 1 Postad 6 Augusti , 2016 Vad sitter det för toa idag? Någon typ av porta-potti eller en vanlig spoltoa med handpump? Om det är en vanlig toa så är det i princip bara att byta ut mot en eldriven. Dessa säljs i vilken båttillbehörs affär som helst till o med Biltema har, bara att välja vad man vill ha. Lite mek med slangar o eldragning blir det förstås. Hej! "vanlig" toa med pump och vad jag kan se är det gott om utrymme. Är det bara att demontera, montera och dra fram 12V? Jag är inte i "branschen" men har dessa "toor" kvarnar eller fixar dom nedspolningen ändå? Det är ju trots allt en tämligen klen slangdimension! /p Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 6 Augusti , 2016 Kan tänka mig att det sitter en Jabsco handjagare i original. I så fall finns det "elektrifieringsats" att köpa. Många toaletter har samma hålbild, i värsta fall får man borra några hål. Stansarna brukar gå att flytta över men ström måste du dra fram. Jag rekommenderar Masterflush 7160 som är aningen större så att en riktig karl behöver leka "precisionsbombning". http://www.seasea.se/toalett-masterflush-7160-12v Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 697 Postad 7 Augusti , 2016 Det är kvarn i dessa el-skitholkar. detta gör att det blir bara en sörja som pumpas in i tanken, vilket också betyder att det inte behövs så grova slangar från toan. Brukar vara en dim. mindre än på en handjagad dito. Jag har en billig eltoa, har funkat klockrent i många år nu. Väsnas dock lite, kan tänka mig att de dyrare alstrarna går tystare vid spolning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser