Gå till innehåll
tisdag 07 oktober 2025
Haywire65_2015

Lös vindruta Flipper 630DC

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Skepp o Hoj!

Var ute och tog en tur med min Flipper 630 DC härom dagen. Den går rätt gött i sjön trots 14-16m/s. Nu till problemet. Eftersom det gick en del sjö höll jag mig i sidorutan. Då känner och hör jag att det glappar(klonkar) framtill(framrutan) när jag håller balansen genom att dra lite i sidorutan tvärs båten. Väl i hamn är det samma fenomen på babord sida(passagerar sidan). Någon som har en aning om hur man "efter drar" vindrutan till denna eller liknande båtar(Bella?). Tack på förhand för tips!

post-109534-0-76002100-1469986394_thumb.jpg

Redigerad av Haywire65_2015

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är det rutan som glappar i ramen eller det konstruktionen som helhet som glappar?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! Rutan sitter fast, så det är hela konstruktionen inkl ram som rör sig. Det finns två stag som sitter på bägge sidor om öppningsbara mitt-rutan rakt fram och stödjer hö/vä sektion. Jag drog åt dom lite igår kväll och det blev bättre. Men det är fortfarande lite oroande löst emellan ram och däck(nertill).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Det sitter en svart gummilist på utsidan i nedkant, på min dc sitter ramen skruvad i däck under denna list, skulle tro att konstruktionen är densamma på din båt. Kolla där och lycka till!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Racer,

Tack för tipset. Semestern är nu slut så jag får kolla detta nästa gång jag är vid båten. Fortsatt trevlig båthöst!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...