Gå till innehåll
söndag 28 april 2024
Modesty77

limma med fogskkum

Rekommendera Poster

Läste på några ställe på internet att man kan limma vattentank med fogskum, man satte först plastfolie på både skrovet och tanken och limmade med fogskom.

 

Det låter inte som nåt svårt arbete och jag undrar om ni har erfarenhet av det?

 

Kan man även limma diverse plankor under sittbrunns luckor med fogskum? Tänkte ha lite ordning och reda på allt smått som finns under dessa luckor.

 

kan jag använda mig av :

 

http://www.jula.se/catalog/bygg-och-farg/farg-och-fog/lim-fog-och-spackel/fog/fogskum-502010/

 

 

stort tack i förväg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vet ej hur dom "nya" pu-fria isocyanatfria, funkar men dom gamla "hederliga" pu-skumen funkar ypperligt som lim... princip samma limfamilj som det månfa kallar "sika" fast i skum-form.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vet ej hur dom "nya" pu-fria isocyanatfria, funkar men dom gamla "hederliga" pu-skumen funkar ypperligt som lim... princip samma limfamilj som det många kallar "sika" fast i skum-form.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Innan man limmar bör man fundera om man behöver ta bort/lossa det limmade och hur man gör då. Fogskum kan man skära men kommer man åt?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det finns väl många lim som fungerar, jag har bla använt bygg/monteringslim, snabbt och praktiskt. Flaskorna med skum brukar torka ihop ganska fort.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Septitanken som var en fd. bränsletank "monterades" i en bädd av fogskum.

Först kläddes bordläggningen in i fd. tunn presenning, bara för att man i framtiden enkelt kan lyfta ur tanken.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...