catalina20 0 Postad 26 Maj , 2015 Eftersom jag inte hittar något inspektionsfönster på dieseltanken tänkte jag ta bort tankgivaren för inspektion. Givaren sitter med ca 6 skruvar men upptäckte när jag lossat den sista lite och allt kunde röra på sig att skruvarna inte går igenom tanken utan går innanför hålet i tanken. Givaren verkar klämmas fast i tanken med sitt lock och något som gängorna greppar i under. Någon som vet om det är riskfritt att lossa sista skruven eller kommer allt i tanken ramla ned till botten? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 300 Postad 27 Maj , 2015 Jag gissar att den sitter med mothållsbricka inne i tanken. Ja, om du lossar alla skruvar så ramlar den ned. En av skruvarna skall var betydligt längre än de övriga fem, lista ut vilken det är så kan du ta bort övriga skruvar och bara lossa den en bit. Då hänger grejorna ihop och du kan lirka ut givaren och brickan. /B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
catalina20 0 Postad 27 Maj , 2015 Jag gissar att den sitter med mothållsbricka inne i tanken. Ja, om du lossar alla skruvar så ramlar den ned. En av skruvarna skall var betydligt längre än de övriga fem, lista ut vilken det är så kan du ta bort övriga skruvar och bara lossa den en bit. Då hänger grejorna ihop och du kan lirka ut givaren och brickan. /B Ja det stämmer ju Tack! Ena skruven jag tog bort i går var längre än de andra, trodde den var utbytt av någon anledning. Ska skruva tillbaka den några gängor och lossa den sista så får vi se om det går att lirka ut givaren. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser