Gå till innehåll
torsdag 18 april 2024
nozzen

Jag kan inte tillta upp motor som alla andra..

Rekommendera Poster

post-107103-0-90398800-1432147489_thumb.jpg

Har en kevo 500 styrpulpet med johnson 60hk fyrtakt -05. Jag kan inte tillta upp motorn lika högt som alla andra båtar. Propellern är fortfarande halvt i vattnet medans alla andra har hela motorn i luften. Jag har hydraulisk tillt så kan jag justera tillt lutningen på något sätt?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

På en av mina båtar, som är aningen övermotoriserad, så tar det helt enkelt mekaniskt stopp eftersom hydraulstyrningen tar i motorbrunnen, med påföljd att det ser ut ungefär som på din bild när jag tiltat upp motorn max. Kan det vara något liknade hos dig?

 

/B

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej.

På styrröret sitter det en "tandad" plastring som är tiltstoppet. Den går att justera/vrida så  tiltstoppet kommer senare. Om du har hydraulstyrning kolla så att den inte tar i.

 

MVH  Marinshopen

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jag hittade den plast justeringen och det var bara att vrida på den så "dödarbrytaren" tog i vid högre tilt. Kanon, tack för hjälpen!

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
‎2015‎-‎05‎-‎20 vid 20:45 skrev nozzen:

post-107103-0-90398800-1432147489_thumb.jpg

Har en kevo 500 styrpulpet med johnson 60hk fyrtakt -05. Jag kan inte tillta upp motorn lika högt som alla andra båtar. Propellern är fortfarande halvt i vattnet medans alla andra har hela motorn i luften. Jag har hydraulisk tillt så kan jag justera tillt lutningen på något sätt?

Min gamla båt! Kommer inte ihåg hur långt upp min motor kom när jag tiltade upp den. Från början hade jag en Johnson 120 hk på den. Sen började jag trolla lax och då köpte jag en Yamaha 50 4-takt.

Tar kåpan i motorbrunnen?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vilket trådlyft! Drygt fem år.

TS var senast aktiv på forumet för två år sedan.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
6 timmar sedan skrev Eld-:

Vilket trådlyft! Drygt fem år.

TS var senast aktiv på forumet för två år sedan.

Ja, och dessutom hade ju TS fått hjälp och löst sitt bekymmer :)

 

/B

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gör väl inget, kan ju vara någon som blir påmind om något eget som man gått och grunnat på.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...