Grufgran 0 Postad 19 Maj , 2015 (redigerade) Hej, Jag behöver byta en av mina knapar (se bifogad bild), men hittar ingen som säljer sådana. Den sitter på en Enter360 från 1999. Är det någon som känner igen modellen och ev vet var man kan få köpa sådana? MVH Grufgran Redigerad 19 Maj , 2015 av Grufgran Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Larsakelarsson 32 Postad 19 Maj , 2015 En något udda båt minst sagt, tillverkningen upphörde under sensommaren 2000. Enligt uppgift tillverkades runt 30 exemplar. Enter 360 tillverkades i Ungern. Knapen ser ut att vara tillverkad av rostfria rör som svetsats ihop, troligen av någon lokal producent i Ungern. Det borde väl gå att hitta bra knapar till vettigt pris som kan ersätta den du har... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thallatha 867 Postad 19 Maj , 2015 Dom ser ju lite udda och hemmatillverkade ut. Det kan väl vilken bysmed som helt tillverka likadana om du behöver komplettera med någon. Nu bor jag visserligen i en lite håla på västkusten och här finns åtminstone 5 lokala mekaniska verkstäder som skulle kunna tillverka sådana. Fast det är nog betydligt värre i storstan. Själv köpet jag ett par rediga knapar ur "Onmars" skrotlåda på båtmässan i Stockholm för ett par år sen, för en spottstyver.http://www.onmar.se/ Själv skrotade jag tre mantågsfötter för ett par timmar sen, i samband med en tilläggning. En totalt och de två andra är inget att satsa på. Köptes nya Hos Hjertmans för 3-4 år sen.De har varit på fallrepet länge. Fick ett par gamla mantågsfötter av en kompis för nått år sen, som fick ersätta de fötter av aluminium som gett sig efter jag bytte de andra. Kraftig plåt och riktiga svetsar som håller. Inte sån pressad och dålig svetsad skit som man köper dyrt nu för tiden. Skall till Stockholm i slutet av veckan och skall åka in till Tackel och tåg och se om de har några gamla riktiga mantågsfötter som håller lite längre än tills man får monterat dem. http://www.tackelochtag.se/ De har säkert en uppsjö med gamla knapar, Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
raol 2 574 Postad 20 Maj , 2015 Ta bort den matchande på andra sidan båten och skaffa två nya av liknande utformning. Problemet löst. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 864 Postad 20 Maj , 2015 Ta bort den matchande på andra sidan båten och skaffa två nya av liknande utformning. Problemet löst. Troligen billigast också. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser