Ryckarn 0 Postad 21 Februari , 2015 Jag har en Evinrude 25 hk utombordare. Gasreglaget är extremt trögt, man får häva sig på spaken för att föra den framåt. Det verkar inte vara något fel vid själva spaken eller vajrarna utan det är i själva motorn det går trögt. Nu undrar jag om och hur man skulle kunna smörja upp det så det går att gasa normalt? Mvh Tomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tugge 251 Postad 21 Februari , 2015 Prova haka av kablarna vid motorn och prova rör direkt i motorn, jag skulle gå på växeln i 1a hand. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tugge 251 Postad 21 Februari , 2015 Reglage kablarna kan du även kolla, tänk på att dom kan gå relativt lätt obelastade men trögt när dom är inkopplade och belastas. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Caribic410 758 Postad 21 Februari , 2015 PTFE Optimal... om det kärvar i vajrar eller mekanik. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ryckarn 0 Postad 19 April , 2015 PTFE Optimal... om det kärvar i vajrar eller mekanik. Tack, ska pröva med det! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ryckarn 0 Postad 19 April , 2015 Reglage kablarna kan du även kolla, tänk på att dom kan gå relativt lätt obelastade men trögt när dom är inkopplade och belastas. Det ska jag kolla, det blir båtdag idag. Tack för svar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 1 042 Postad 19 April , 2015 Det finns en ring under svänghjulet som styr tändförställningen om den inte är välsmord så kärvar gasreglaget. /Claes Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser